Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

تنش‌ میان روسیه و اوکراین، عاملی برای ایجاد تورم در سراسر دنیا خواهد بود و حتی دولت سیزدهم هم یارای مقابله با این موضوع را ندارد. بنابراین برای سال 1401 با یک اقتصاد تورمی دیگر مواجهیم و این یعنی سرمایه‌گذاری در اوراق و یا سپرده بانکی نمی‌تواند مامن مناسبی برای حفظ ارزش دارایی باشد.

4 مشخصه مهم بازار/ پیش بینی بورس امروز چهارشنبه 18 اسفند 1400

بورس24 : بورس تهران معاملات چهارمین روز کاری هفته را با فشار عرضه تحت تاثیر افت بازارهای جهانی و فروش سنگین حقوقی‌ها در بازار دوشنبه آغاز کرد و در همان دقایق ابتدایی شاهد عقب‌گرد 4 هزار واحدی شاخص کل بودیم. اگرچه با گذر از دقایق ابتدایی سمت تقاضا مقداری تقویت شد اما در نهایت این فروشنده‌ها بودند که تحت تاثیر نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و نیاز مبرم به نقدینگی و یا خاتمه یافتن سال مالی میدان‌دار بازار بودند. در نتیجه این رویداد، شاخص کل و نماگر هم‌وزن افت به ترتیب 0.47 و 0.34 درصدی را ثبت نمودند.

معاملات روز گذشته چند مشخصه مهم داشت. نکته اول اینکه با وجود تشدید فشار عرضه، اما در منفی‌ها خریداران خوبی حاضر بودند و هیچ نمادی به صف فروش نرفت. نکته دوم اینکه حجم معاملات در منفی‌ها چندان بالا نبود و این موضوع نشان می‌دهد که به دلیل کاهش ابهامات سیاسی و اقتصادی، دیگر فروشنده‌ها حاضر بر عرضه دارایی خود به هر قیمتی نیستند. نکته سوم اینکه، خروج پول حقیقی‌ها در بازار دیروز چندان بالا نبود. و نکته پایانی اینکه تحرکات مثبت در بازارهای جهانی ادامه داشته و این موضوع عاملی برای حمایت از قیمت‌ سهام خواهد بود.

بدون تعارف باید این موضوع را در تحلیل‌ها لحاظ کرد که تنش‌ میان روسیه و اوکراین، عاملی برای ایجاد تورم در سراسر دنیا خواهد بود و حتی دولت سیزدهم هم یارای مقابله با این موضوع را ندارد. بنابراین برای سال 1401 با یک اقتصاد تورمی دیگر مواجهیم و این یعنی سرمایه‌گذاری در اوراق و یا سپرده بانکی نمی‌تواند مامن مناسبی برای حفظ ارزش دارایی باشد. از این رو باید منفی‌های احتمالی در بازار را با دید وسیع‌تری رصد کرد و اقدام به اصلاح پرتفوی نمود. برای امروز بازاری نوسانی و پر عرضه مدنظر است. اگرچه قرار گرفتن در روزهای پایانی هفته عاملی برای احتیاط در رفتار معامله‌گران است اما به نظر برای امروز روند عرضه و تقاضا در نیمه دوم معاملات شرایط بهتری نسبت به روز گذشته داشته باشد.

برای اطلاع از خرید و فروش پالایش یکم روی لینک کلیک کنید.↪️

برای اطلاع از  اخبار دلار امروز روی لینک کلیک کنید.↪️

برای اطلاع از جزئیات افزایش سرمایه شستا روی لینک کلیک کنید.↪️

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24