Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

پیش‌بینی بازار امروز دشوار است. از یکسو با یک بازار جذاب به لحاظ قیمتی و جدی شدن بحث توافق وین مواجهیم و از سوی دیگر ضعف نقدینگی و رفتار غیر حرفه‌ای برخی از معامله‌گران !

از وین تا اوکراین/ پیش بینی بورس امروز شنبه 14 اسفند

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات نخستین روز کاری هفته می‌رویم که بازار چهارشنبه متعادل و با رگه‌های مثبت تحت تاثیر جهش جدی قیمت‌ها در بازارهای جهانی آغاز به کار کرد و در دقایق نخست شاهد رشد نزدیک به 3 هزار واحدی شاخص بودیم اما این وضعیت پایدار نبود و حضور برخی از حقوقی‌ها در سمت فروش سهام پالایشی موجب شد تا رفته‌رفته خریداران از مواضع خود عقب نشسته و در ادامه شاهد تشدید فشار عرضه در کلیت بازار باشیم. البته در این بین رسیدن شایعاتی درخصوص شکست خوردن برجام هم بی‌تاثیر نبود. انتشار این شایعه و دست به دست شدن آن در فضای مجازی، سهام متاثر از توافق را زیر فشار عرضه قرار داد. و در ادامه با گشایش نماد شستا با عرضه پر قدرت حقوقی‌ها، شاخص کل نیز علاوه بر از دست دادن کل رشد نیمه نخست، با افت اندکی به کار خود خاتمه داد. 

متاسفانه بازار از فقدان تحلیل صحیح و حضور الگوریتم در بسیاری از نمادها رنج می‌برد. گویی قیمت‌ها فریز شده‌اند و یک دست نامرئی مانعی برای رشد بازار است. بنابراین تا زمانی که این وضعیت ادامه داشته باشد، نمی‌توان رشد قدرتمندی را انتظار داشت اما واقعیت این است که قیمت‌ها بشدت در سطوح ارزنده‌ای برای سرمایه‌گذاری قرار دارند. به نظر بهترین استراتژی برای سرمایه‌گذاری در سال 1401، چیدن یک پرتفولیوی متنوع برای مهار ریسک‌ها و کسب سود مناسب باشد و در این پرتفوی قطعا سهم بازار سرمایه باید بیش از 50 درصد باشد. چراکه اولا به دلیل ریزش قیمت‌ها، میزان ریسک سرمایه‌گذاری به شدت کاهش یافته و ثانیا تنش‌های شکل گرفته در اروپا منتج به رشد قیمت کامودیتی‌ها شده و بورس تهران از این موضوع تاثیر مثبت می‌پذیرند. همچنین به این نکته باید توجه داشت که نقدینگی افزایشی است. بنابراین تورم تحت کنترل دولت، مجددا روند صعودی خواهد گرفت. 

پیش‌بینی بازار امروز دشوار است. از یکسو با یک بازار جذاب به لحاظ قیمتی و جدی شدن بحث توافق وین مواجهیم و از سوی دیگر ضعف نقدینگی و رفتار غیر حرفه‌ای برخی از معامله‌گران ! به نظر می‌رسد به زودی باید شاهد انتشار اخبار مثبت درخصوص مذاکرات برجام باشیم. البته عموما حال و هوای بازار در روزهای نخست هفته جالب نیست اما باید امیدوار بود اخبار مرتبط با برجام و تحولات بازارهای جهانی بتواند بازار را در مسیر صحیح قرار دهد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24