Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

برای امروز بر اساس مدل‌سازی شنبه‌های اخیر بازاری پر عرضه و نوسانی مدنظر است. در بررسی نمودار برخی از نمادهای تاثیرگذار، یک موقعیت زمانی در نیمه دوم اسفند ماه وجود دارد که ممکن است سبب تغییر مسیر بازار گردد.

مدل‌سازی شنبه‌ها/ پیش‌بینی بورس امروز شنبه 30 بهمن 1400

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات نخستین روز کاری هفته می‌رویم که بازار چهارشنبه کم رمق آغاز کرد و بدون رشد یا افت بااهمیتی در شاخص‌های اصلی به کار خود خاتمه داد تا کماکان رویه نوسانی بازار ادامه داشته باشد. ارزش معاملات محدود و کماکان تراز نقدینگی حقیقی‌ها منفی است ! جالب است که خروج نقدینگی حقیقی‌ها تمامی ندارد و این در شرایطی است که بیش از کل نقدینگی وارد شده از ابتدای سال 98، از بازار خارج شده است !

یکی از مهمترین اتفاقاتی که طی روزهای گذشته رخ داد و برای بازار علی‌الخصوص برای سال آتی اهمیت بالایی دارد، تصویب شدن اخذ مالیات از سپرده‌ حقوقی‌ها است. این موضوع از دو جنبه اهمیت دارد. اول اینکه تصمیم اخذ مالیات بر سپرده‌های بانکی به جهت هدایت بخشی از نقدینگی به مسیر تولید و توسعه می‌تواند اتفاق مهمی باشد و این اتفاق در سال جاری زمینه‌چینی شده و در سال آینده اجرایی خواهد شد. به خصوص که اگر توافق هم حاصل شود، بسیاری از بنگاه‌ها به دلیل نیاز به تجهیزات به روز، باید به سرعت دست کار شوند و مسیر جذب سرمایه را در پیش بگیرند. این پوئن بسیار بزرگی است که فعلا زیر سایه بی‌اعتمادی سرمایه‌گذاران و رفتار مدیریت شده بازار پنهان شده است.

و موضوع دوم اینکه، بخشی از پول حقوقی‌ها قاعدتا از سپرده‌های بانکی خارج شده و در مسیر بازار سرمایه (صندوق‌ها و در حالت خوشبینانه اوراق بهادار) قرار خواهد گرفت. البته قطع به یقین، سهم جذب نقدینگی در اوراق بهادار محدود خواهد بود. اما به هر جهت سایش همین نقدینگی هم می‌تواند تاثیر بااهمیتی در بازار ایجاد نماید. به نظر سازمان بورس برای این موضوع باید برنامه و راه‌کارهای مشخصی داشته باشد. این برنامه‌ها می‌تواند شامل افزایش صندوق‌هایی نظیر صندوق سهام، با درآمد ثابت، مختلط، پروژه، شاخص و یا هر ایده دیگری باشد تا بتواند بخشی از این منابع را به شکل درست و منطقی در مسیر بازار هدایت کند.

اما برای امروز (بر اساس مدل‌سازی شنبه‌های اخیر) بازاری پر عرضه و نوسانی مدنظر است. در بررسی نمودار برخی از نمادهای تاثیرگذار، یک موقعیت زمانی در نیمه دوم اسفند ماه وجود دارد که ممکن است سبب تغییر مسیر بازار گردد. لذا باید منتظر ماند و دو شاخصه مهم ارزش معاملات و تراز نقدینگی حقیقی‌ها را دنبال نمود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24