Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

جالب است که بازار به هیچ صراطی مستقیم نمی‌شود و کماکان شاهد این موضوع هستیم که سطح بی‌اعتمادی میان معامله‌گران فعال در بورس تهران به حداکثر خود طی سالیان اخیر رسیده است. فراتر رفتن خروج نقدینگی حقیقی‌ها نسبت به ورود از ابتدای سال 98 مهر تائیدی بر این ادعا است.

صراط غیرمستقیم/ پیش بینی بورس امروز یکشنبه 24 بهمن

بورس24 - امیر حسین راسخی نژاد :  بورس تهران معاملات نخستین روز کاری هفته را با وجود جهش قیمت کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی، با فشار عرضه نرم آغاز کرد و با وجود روند نوسانی شاخص‌ها اما تعداد نمادهای سرخ‌پوش بیش از نمادهای سبزپوش بود. حجم و ارزش معاملات محدود و رقمی بالغ بر 280 میلیارد تومان خروج نقدینگی از بازار داشتیم.

جالب است که بازار به هیچ صراطی مستقیم نمی‌شود و کماکان شاهد این موضوع هستیم که سطح بی‌اعتمادی میان معامله‌گران فعال در بورس تهران به حداکثر خود طی سالیان اخیر رسیده است. فراتر رفتن خروج نقدینگی حقیقی‌ها نسبت به ورود از ابتدای سال 98 مهر تائیدی بر این ادعا است. در واقع در این مدت بخشی از نقدینگی فعالان قدیمی بازار هم تالار شیشه‌ای را ترک کرده‌اند !

برای دیدن نبض بازار بورس ایران روی لینک کلیک کنید.↪️

در بررسی تحولات مثبت می‌بینیم که نفت به سطوح بیش از 90 دلاری رسیده است. فلزات رنگین در سطوح خوبی معامله می‌شوند. نسبت P/E بازار در سطوح نازل 7 واحدی است. سود شرکت‌ها در کوارتر اخیر افزایشی بوده است. در فروش ماهانه با وجود قطعی گاز و برق می‌بینیم که اکثر شرکت‌ها کارنامه موفقی در دی ماه داشتند. احتمال حصول توافق تقویت شده است. بحث تک نرخی شدن دلار در سطوح 24 – 25 هزار تومانی (معادل نرخ نیما و در صورت حصول توافق) بیش از هر زمان دیگری جدی شده است. بخشی از ابهامات مرتبط با بودجه برطرف شده است اما سیاست‌های اخیر دولت و مجلس موجب شده تا به این جای کار فروشنده‌ها پیروز میدان باشند و هرگز احساس پشیمانی نسبت به فروش دارایی خود نکنند.برای اطلاع از بورس امروز روی لینک کلیک کنید.↪️

بنابراین با توجه به اینکه تا آغاز اسفند هم زمان زیادی باقی نمانده، طبیعی است که روند نوسانی و فرسایشی قیمت‌ها ادامه داشته باشد. اما برای امروز پیش‌بینی خاصی نیست. این روزها روند معاملات نوسانی و یک خط در میان دنبال می‌شود. بنابراین بعید نیست که در معاملات امروز فشار عرضه‌های بیشتری را در بازار داشته باشیم.

برای گرفتن سبد سهام پیشنهادی  خود روی لینک کلیک کنید↪️

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24