Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

مدیر صندوق توسعه بازار سرمایه خداحافظی کرد.

تغییر مدیر صندوق توسعه بازار سرمایه ؛ قادر معصومی کیست؟

بورس24 : مدیر صندوق توسعه بازار سرمایه خداحافظی کرد.

محمد حسن صدرایی با انتشار نامه ای در فضای مجازی نوشت : مستحضر باشید اینجانب از بهار ۱۳۹۵ به عنوان هیات مدیره "صندوق توسعه بازار سرمایه" انتخاب شدم. این انتخاب در راستای مصوبه مجمع مورخ دوم آذرماه ۱۳۹۴ که اِشعار داشت صندوق توسعه به صورت مستقل در قالب یک نهاد مالی فعالیت کند، بود.

او در این نامه نوشته است : منطبق بر مذاکرات انجام شده با ریاست وقت سازمان بورس و اوراق بهادار، اینجانب مسئولیت ایجاد زیرساخت‌های اجرایی و طی نمودن فرایند استقلال صندوق را بر عهده گرفتم. با استقرار هیات مدیره و انتخاب اینجانب به عنوان ریاست آن در دی ماه ۱۳۹۵ برخی امور اجرایی نظیر تدارک مکان صندوق، ملزومات اداری، جذب موردی نیروی متخصص همگام با بزرگ شدن صندوق، تهیه و تصویب کلیه آیین نامه های اجرایی و مهمترین آن آیین نامه داخلی "نحوه ی عملیات صندوق توسعه بازار سرمایه در بازار سهام، استراتژی های معاملاتی و مدیریت نقدینگی" و نظام نامه‌های مدیریت روابط ذینفعان و ... در صندوق انجام شد. در ادامه و با شکل گیری ساختار اجرایی، مجمع مورخ ۲۶ خرداد ۹۶ با اکثریت آراء اینجانب را به عنوان مدیریت سرمایه گذاری صندوق توسعه بازار انتخاب نمود. وظیفه ای که تا به امروز در صندوق توسعه بازار سرمایه با حجم منابع تحت مدیریت بیش از ۱۴ هزارمیلیارد تومانی، بر عهده داشته ام.

صدرایی در ادامه این نامه نوشته است : در طول دوره مدیریت ۵ ساله، همواره دو اصل تقدم منافع ملی و منافع دارندگان واحدهای سرمایه گذاری در اولویت کاری اینجانب قرار گرفت؛ حمایت از سرمایه های مردم و حاکمیت در بزنگاه هایی چون حمله انتحاری به مجلس شورای اسلامی، خروج آمریکا از برجام و شهادت مظلومانه سپهد سلیمانی، روزهای سخت و جانسوز شهریور ۹۹ به بعد، روزهای پرافتخاری از عملکرد حقیر است که همواره در ذهن من و ان شالله بازار سرمایه به عنوان اصالت تقدم منفعت ملی ماندگار خواهد بود. همچنین بازارگردانی اصولی و بازار محور با راه اندازی سامانه های مختلف (سامانه ارسال سفارشات پربسامد مبتنی بر نامک، سامانه آیین نامه معاملاتی صندوق، سامانه معاملات نیمه خودکار اختیار)، اولویت گذاری در انجام معاملات صندوق در کارگزاری دارندگان واحدهای سرمایه گذاری، اخذ ۳۶۰۰ میلیارد ریال معافیت از هزینه های قطعی صندوق مشتمل بر معافیت کارمزد معاملات، اخذ معافیت مالیات بر فروش سهام، اخذ معافیت مالیات بر اعمال اختیارهای خرید و ...، راه اندازی، مدیریت و توسعه بازار اختیار معامله (به عنوان تنها بازار مشتقه قابل اتکا در این روزهای بازار که تاریخ شفاهی توسعه آن و تلاش های همکاران خود بحثی مفصل است) و انتفاع بیش از ۲۲۰۰ میلیارد ریالی صندوق از اختیارهای خرید اعمال نشده و اداره صندوق با حداقل هزینه ممکن، صحه ای بر اصالت حفظ و تقدم منافع دارندگان واحدهای سرمایه گذاری نزد اینجانب است.

او اذعان کرده ، اداره چنین صندوقی در این ابعاد و این حد از وظایف و مسئولیت های حاکمیتی امری سهل نبوده و نیست. صندوق گِره ای عجیب از روابط فی مابین سازمان بورس و ارکان، کارگزاران، دارندگان واحدهای سرمایه گذاری، ناشران و فعالان بازار است. تلاش من برای حل این گرهِ تعارضِ منافع، استقرار حاکمیت قانون، اصالتِ ضوابط بر روابط، مرزبندی با ذینفعان و تلاش جهت حداکثر کردن منافع دارندگان واحدهای سرمایه گذاری بوده است.

وی گفته که نتیجه این تلاش ها ساخت یک "نماد" قابل اتکا در سلامت و مهارت از صندوق در اذهان فعالان بازار، دارندگان واحدهای سرمایه گذاری، سازمان بورس و اوراق بهادار، ارکان و سایر ذینفعان بوده است.اینک در این برهه زمانی با یقین دل برای وجود چنین ساختاری و ثبت عملکردی مورد تایید مجامع چهار سال اخیر و خصوصاً مجمع سالانه مورخ ۲۷ مهر ۱۴۰۰ که با حضور فعالانه شرکت های کارگزاری، بانک ها و سایر ذینفعان برگزار شد، خرسندم و امیدوارم همه ی عزیزان نیز از عملکرد اینجانب که قطعا کامل و کافی نبوده و با ضعف هایی همراه، رضایت مکفی داشته باشد.

خبرنگار بورس24 کسب اطلاع کرد : قادر معصومی خانقاه جایگزین صدرایی مدیر صندوق توسعه بازار سرمایه می ‌شود.وی پیش از این عضو هیات مدیره کارگزاری صباتامین بوده است و عضویت در اداره نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار از جمله سوابق اوست.

خبر رسیده که کلیه اعضای حقیقی هیات مدیره این نهاد مالی تغییر می کنند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24