Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

رفتار اخیر دولت 3 سیگنال منفی را صادر کرده است. سیگنال نخست، عدم پایبندی به وعده‌ها بود که باعث شد فعالان بازار شرایط خاصی که در ذهن داشتند را فراموش کنند. سیگنال منفی دوم، نرخ‌گذاری دستوری بود. و سومین موضوع بحث تحولات بودجه، به خصوص نرخ سوخت و خوراک گاز است.

سیگنال‌های منفی دولت/ پیش بینی بورس امروز 29 دی 1400

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات آخرین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته شروع خوبی نداشت و با گذر از یکساعت ابتدایی معاملات فشار فروش به مانند آواری بر سر بازار خراب شد و نمادها یکی پس از دیگری راهی قیمت‌های درصد منفی و صف فروش شدند. در نتیجه این رویداد شاخص کل با افت سنگین 30 هزار واحدی علاوه بر از دست دادن کانال 1.3 میلیون واحدی، راهی حمایت یک میلیون و 240 هزار واحدی گردید. شدت گرفتن مجدد خروج نقدینگی نشان می‌دهد که اندک اعتماد باقی مانده به دولت هم از دست رفته است.

به طور مشخص رفتار اخیر دولت 3 سیگنال منفی را صادر کرده است. سیگنال نخست، عدم پایبندی به وعده‌ها بود که باعث شد فعالان بازار شرایط خاصی که در ذهن داشتند را فراموش کنند و در نتیجه اوضاع جور دیگری پیش برود یا بهتر است بگوییم دولت به محض نشستن بر سر کار زیر میز زده و بازی را عوض کرده است. حتی یکی از مهم‌ترین شعارها یعنی وعده تزریق پول به صندوق توسعه و تثبیت هم عملی نشد. سیگنال منفی دوم، نرخ‌گذاری دستوری بود. اگرچه دولت در بحث آزادسازی سیمان و ورود این محصول به بورس کالا تجربه موفقی داشت اما در سایر صنایع وعده‌ها در حد حرف و شعار باقی ماند.

و سومین موضوع که تیر خلاص به پیکر نیمه جان بازار زد، بحث تحولات بودجه، به خصوص نرخ سوخت و خوراک گاز است. متاسفانه هنوز بازار با این موضوع درگیر است و به جواب درستی نرسیده است. فارغ از اینکه با تصمیمات اخیر دولت، بخشی از سود شرکت‌ها کاسته می‌شود اما اینکه دولت هر کجا با مشکل مواجه می‌شود به سراغ جیب سهامداران می‌رود، حس بدی را القا می‌کند. دولت برای به دست آوردن چند هزار میلیارد تومان پول بیشتر، چند صد هزار میلیارد تومان ارزش دارایی‌های خود و سهامداران را قربانی کرد و همین 3 عامل باعث تشدید بی‌اعتمادی در بازار شده است.

اما برای امروز هم انتظار خاصی نیست و به نظر یک افت دیگر را در اکثر دماسنج‌ها داشته باشیم. باید منتظر ماند و تحولات کدال در روزهای پایانی هفته را رصد کرد و دید آیا شرکت‌ها با گزارش‌های خود می‌توانند شرایط را برای برگشت از هفته آتی مهیا کنند یا خیر ... !!

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24