Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

به نظر می‌رسد وقت آن رسیده که کم‌کم بازار سرمایه سر و شکل بهتری بگیرد و در دوره رکود سایر بازارها، بخشی از نقدینگی سرگردان جامعه جذب تالار شیشه‌ای شود. البته که برای تحقق چنین رویدادی نیاز به بازسازی اعتماد از دست رفته داریم.

فنر فشرده شده/ پیش بینی بورس امروز 25 دی 1400

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات نخستین روز کاری هفته می‌رویم که بازار چهارشنبه با فشار نسبی عرضه و عقب‌گرد اندک شاخص آغاز به کار کرد اما به مرور سمت تقاضا مقداری بهبود یافت. با این حال خریداران جسارت کافی برای خریدهای رو به جلو را نداشتند و در نهایت شاخص بدون تغییر بااهمیتی به کار خود خاتمه داد. نکته مهم اینکه افت‌های پیاپی بازار موجب شده تا این روزها از سرعت خروج نقدینگی کاسته شود. در واقع بازار دیگر نایی برای افت‌های عجیب و غریب ندارد. طی یک ماه اخیر، تقریبا کلیه بازارها کاهشی بوده‌اند. از بازار ارز، سکه و بورس گرفته تا اوراق مشارکت، سود بین بانکی و از همه مهمتر، بازار رمز ارزها.

به نظر می‌رسد این روزها چشمان کلیه فعالان اقتصادی، به نوسانات نرخ ارز است. افزایش تعداد اخبار مثبت انتشار یافته درخصوص مذاکرات هسته‌‌‌ای، احتمال آزاد‌‌‌سازی منابع دلاری بلوکه شده ایران توسط کشور‌‌‌های کره و عراق و در کنار آن سخنان رئیس کل بانک مرکزی در راستای سیاست‌های تقویتی بازار برای ماه‌‌‌های آتی و همزمان با آن کاهش انتظارات تورمی میان فعالان اقتصادی از مهم‌ترین دلایل تداوم روند کاهشی قیمت‌ها در بازار ارز بود. هر چند که با قطعی شدن حذف ارز 4.200 تومانی در سال 1401 و در نظر گرفتن کسری بودجه دولت برای پایان امسال و سال آتی، یک تورم کمرشکن دیگر در راه است ... !

اما به سراغ بازار برویم. جایی که فعالینش پس از 17 ماه رکود، کماکان روند فرسایشی و کاهشی را تجربه می‌کند. به نظر می‌رسد وقت آن رسیده که کم‌کم بازار سرمایه سر و شکل بهتری بگیرد و در دوره رکود سایر بازارها، بخش از نقدینگی سرگردان جامعه جذب تالار شیشه‌ای شود. البته که برای تحقق چنین رویدادی نیاز به بازسازی اعتماد از دست رفته داریم و این مهم مگر با پشت‌کار ارکان، متولیان بازار سرمایه و حکمرانان اقتصادی محقق نخواهد شد. بررسی وضعیت شاخص‌ها و قیمت سهام بیانگر این موضوع است که طی 17 ماه اخیر، آسیب جبران ناپذیری به ارزش دارایی فعالین بازار تحمیل شده است. و همین عامل موجب شده تا تقریبا کل نقدینگی وارد شده از ابتدای سال 98 تا مرداد 99، مسیر خروج از بازار را در پیش بگیرند. این اتفاق از آن جهت بااهمیت است که گوهر مهمی به نام "اعتماد" پَر کشیده و با وجود جذاب بودن قیمت‌ها می‌بینیم که تمایلی برای خریدهای رو به جلو وجود ندارد. 

برای امروز هم در نگاه اول بازاری مشابه با بازار روز چهارشنبه مورد انتظار است. اما باید توجه داشت که فنر قیمت‌ها به خوبی جمع شده و رسیدن یک نقدینگی مناسب می‌تواند چرخش بازار را رقم بزند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24