Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

احتمالا بخشی از عرضه‌های ساعات پایانی امروز به بازار فردا نیز منتقل شود و تحرکاتی از جانب سمت عرضه دست کم در ساعت آغازین معاملات مشاهده شود.

در انتظار خبرهای جدید از وین، برای تغییر روند معاملات

بورس24 : با رسیدن شاخص به ناحیه حمایتی خود طی روز گذشته و همچنین بازگشت قیمت دلار به مدار صعود طی ساعات پایانی دیروز، معاملات امروز در بسیاری از نمادها از همان ابتدا در بازه‌های مثبت آغاز شد چنانکه با شروع معاملات نمادهای بزرگ و شاخص‌سازی همچون خودرویی‌ها و پالایشی‌ها با رشد قیمت‌ها، شاخص کل نیز با روندی صعودی کار خود را آغاز نمود. در نیمه دوم معاملات اما با افزایش حضور سهامداران خودرویی و بانکی در عرضه‌ها، در کلیت بازار عرضه‌ها افزایش یافت و درنهایت شاخص کل روند نزولی را در پیش گرفت و به رشد 0.1 درصدی بسنده کرد.

بدیهی است که با این سطح از ارزش معاملات نباید انتظار رشد در کلیت بازار سهام و صنایع مختلف را داشت. کما اینکه می‌بینیم گاها شاخص سبزپوش است اما سهامداران این رشد را در پورتفوی خود مشاهده نمی‌کنند. بنابراین به نظر می‌رسد که این روزها جهت‌دهی نقدینگی به گروه‌ها در گرو اخبار برجامی و نرخ دلار است و گاها حتی برخی نمادهای بنیادی نیز روزهای خوبی را  پشت سر نمی‌گذرانند. این مورد را در چند روز گذشته در ورود نقدینگی به نمادهای خودرویی که از کاهش نرخ دلار منتفع می‌شوند مشاهده کردیم. 

حال با در نظر گرفتن روند عرضه و تقاضا طی بازار امروز و تداوم تأثیر اخبار مذاکرات، احتمالا بخشی از عرضه‌های ساعات پایانی امروز به بازار فردا نیز منتقل شود و تحرکاتی از جانب سمت عرضه دست کم در ساعت آغازین معاملات مشاهده شود. اما در صورتی که شاهد نوسانات منفی خاصی در نرخ دلار نباشیم ممکن است جریان معاملات در ادامه بازار روان‌تر شود. البته لازم به ذکر است انتشار صورت‌های مالی فصلی در برخی صنایع طی روزهای آتی و یا اخبار جدید در خصوص مذاکرات وین می‌تواند بر روند معاملات در بازار تأثیرگذار بوده و روند شاخص را نیز تغییر دهد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24