Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

اکنون اگرچه با توجه به روند عرضه و تقاضا و خروج نقدینگی در روز چهارشنبه ممکن است در روزهای ابتدایی هفته بازار قدرتمندی را شاهد نبوده و با شرایطی چالشی تر، روندی نوسانی و حرکت چرخشی نقدینگی در برخی صنایع روبرو باشیم، اما اگر شاهد حمایت سرمایه‌گذاران، تزریق پول و اخبار مثبت به بازار باشیم رشد بازار می‌تواند در ادامه هفته با روندی آرام دنباله‌دار باشد...

چه زمانی می توان گفت بورس وارد فاز رونق شده؟

بورس24 :  بازار سرمایه ایران در این هفته شرایط مساعدی داشت، اما مقاومت یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی موجب عقب‌نشینی شاخص شد.

با این حال پرونده این هفته بازار سهام تحت تاثیر جو مثبت ناشی از تزریق اخبار مثبت چون مصوبات ده‌ بندی و رفع برخی ابهامات منفی، با بازدهی حدود 3 درصدی بسته شد تا به رغم افزایش میانگین روزانه خروج پول حقیقی، امیدها برای ورود شاخص به کانال 1.4 میلیون واحد قوت گیرد.

اکنون با وجود گزارشات خوب کدال که چشم انداز مثبتی از سودآوری شرکت‌ها مخابره می‌کنند، عده ای از فعالان همچنان منتظر گزارشات 9 ماهه و تصمیم‌گیری با ریسک کمتر هستند.

در کنار این‌ها اخبار خوبی از پیشرفت در مذاکرات مخابره می‌شود. باید بگوییم که برخلاف برخی اظهارنظرها، حصول نتیجه در برجام با افزایش مراودات تجاری و سیاسی می‌تواند شرایط صنایع و بازار را بهبود بخشد. ضمن آنکه نرخ نیمایی نیز با رشد آهسته خود می‌تواند وضعیت درآمدی شرکت‌ها را بهتر کند.

پس معامله‌گران به لحاظ پارامترهای موثر، متغیرهای بنیادی و ارزندگی نمادها نباید نگرانی داشته‌باشند.

هرچند معتقدیم اگر ارزش معاملات بالای 5 همت تثبیت نشود نمی‌توان از تغییر روند قطعی و بازگشت ثبات به بازار صحبت کرد، اما همین رشد آهسته نیز می‌تواند با ورود پول‌های بزرگتر به بازار شرایط را برای رونق بازار و قرارگیری ارزش معاملات خرد در سطوح اطمینان‌بخش تسهیل کند. در غیر این صورت ممکن است بازار فعلا" در همین محدوده‌ها نوسان کند و روند خنثی بازار ادامه یابد.

اکنون اگرچه با توجه به روند عرضه و تقاضا و خروج نقدینگی در روز چهارشنبه ممکن است در روزهای ابتدایی هفته بازار قدرتمندی را شاهد نبوده و با شرایطی چالشی تر، روندی نوسانی و حرکت چرخشی نقدینگی در برخی صنایع روبرو باشیم، اما اگر شاهد حمایت سرمایه‌گذاران، تزریق پول و اخبار مثبت به بازار باشیم رشد بازار می‌تواند در ادامه هفته با روندی آرام دنباله‌دار باشد.

برای مشاهده چشم انداز بازار فردا کلیک کنید...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24