Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

بورس 24 : نشست خبری عرضه بلوک 18 درصدی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با حضور رئیس سازمان خصوصی سازی، مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و جمعی از خبرنگاران صبح امروز(چهارشنبه) در محل سازمان خصوصی سازی برگزار شد. در ابتدای این نشست حسین قربانزاده با اشاره به قرارگرفتن نام هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در فهرست واگذاری های سازمان خصوصی‌سازی گفت: پس از برگزاری جلسات متعدد در ستاد اقتصادی دولت و هیات واگذاری مقرر شد بلوک 18 درصدی سهام این شرکت در قالب بلوک های 15، 2 و 1 درصدی در بورس واگذار شود.

سرمایه «فارس» به 50 هزار میلیارد تومان می رسد

بورس24 : نشست خبری عرضه بلوک 18 درصدی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با حضور رئیس سازمان خصوصی سازی، مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و جمعی از خبرنگاران صبح امروز(چهارشنبه) در محل سازمان خصوصی سازی برگزار شد.

در ابتدای این نشست حسین قربانزاده با اشاره به قرارگرفتن نام هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در فهرست واگذاری های سازمان خصوصی‌سازی گفت: پس از برگزاری جلسات متعدد در ستاد اقتصادی دولت و هیات واگذاری مقرر شد بلوک 18 درصدی سهام این شرکت در قالب بلوک های 15، 2 و 1 درصدی در بورس واگذار شود.

چه بلوک هایی واگذار می شود؟

رئیس کل سازمان خصوصی سازی افزود: بر این اساس با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته و اتخاذ نظر کارشناسان بلوک های 1 و 2 درصدی سهام این شرکت به صورت نقدی به ترتیب در روزهای 11 و 12 دی ماه و بلوک 15 درصدی سهام آن شرکت به صورت 30 درصد نقد و بقیه اقساط 4ساله اقساط در روز 15 دی ماه در بورس واگذار می شود.

وی همچنین در مورد متقاضیان خرید این شرکت بدون به این پرسش که آیا این بلوک ها قرار است در قالب رددیون دولت به تامین اجتماعی واگذار شود اذعان داد: در روزهای آینده اهلیت متقاضیان این بلوک ها در کارگروه پالایش اهلیت سازمان خصوصی سازی بررسی خواهد شد و 18 خریدار برای بلوک های مزبور وجود دارد.

مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس هم در این نشست گفت: از سال 91 با واگذاری شرکت های پتروشیمی قرار بر این شد تا مجموعه سهام شرکت های پتروشیمی در قالب هلدینگ واگذار شوند و بر همین اساس سهام هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در سال 92 در بورس عرضه شد.

جعفر ربیعی اذعان داشت: در آن زمان 15 شرکت وارد این هلدینگ شدند که از این 15 شرکت 6 شرکت زیان ده بودند و امروز خوشبختانه هیچ شرکتی زیانده نیست.

وی ادامه داد: مجموعه سود این شرکت در سال 91 و پیش از واگذاری 3200 میلیارد تومان بوده که در سال 99 این میزان به 45 هزار میلیارد تومان رسیده که 25 برابر افزایش یافته است.

هلدینگ هیچ شرکت زیان دهی ندارد

وی اعلام‌کرد: اکنون پس از هشت سال، دیگر هیچ شرکت زیان‌دهی در هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس حضور ندارد و یکی از آثار خصوصی‌سازی در صنعت پتروشیمی این است که همه شرکت‌ها با سوددهی خوبی همراه بوده اند.

ربیعی گفت: در سال ۹۱ و قبل از خصوصی‌سازی، مجموعه سود شرکت‌های تابعه هلدینگ خلیج فارس سه‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود اما در سال ۹۹ این عدد به ۴۵ هزار میلیارد تومان رسید و حدود ۱۵ برابر شد. در سال ۱۴۰۰ به‌طور حتم این عدد  افزایش پیدا می‌کند  و مجموعه سود شرکت‌های تابعه هلدینگ خلیج فارس به حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس خاطرنشان‌کرد: یکی از نگرانی‌های موجود این است که در صورت خصوصی سازی شرکت‌ها کارگران بیکار خواهند شد، در حالی که در هلدینگ پتروشیمی این اتفاق رخ نداده و اشتغال این شرکت به دلیل وجود پروژه های جدید ۲ برابر شده و از ۱۲ هزار نفر به حدود ۲۵ هزار نفر افزایش یافته است.

افرایش سرمایه تا...

ربیعی ادامه‌ داد: در سال ۹۱ سرمایه هلدینگ خلیج فارس حدود ۲۵۰ میلیارد تومان بود، در حالی که سال گذشته سرمایه پتروشیمی خلیج فارس به ۲۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسید و ممکن است تا پایان سال جاری این عدد به ۵۰ هزار میلیارد تومان برسد؛ ضمن این که سرمایه این شرکت نسبت به قبل از واگذاری ۲۰ برابر شده است.

ربیعی اظهار داشت: در زمان عرضه سهام هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس هیچ یک از شرکت های زیرمجموعه آن در بورس حضور نداشتند اما در حال حاضر شرکت های پتروشیمی مبین، مبین انرژی، فجر انرژی، پتروشیمی فارس، آریا ساسول، پتروشیمی تندگویان، پترول، پتروشیمی ارومیه، پتروشیمی بوعلی، پتروشیمی نوری و پتروشیمی لردگان در بازار سرمایه حضور دارند و پتروشیمی های الوند و بندر امام هم در نوبت ورود به بورس قرار دارند که همه این موارد بعد از خصوصی‌سازی این هلدینگ اتفاق افتاده است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24