Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

متغیرهای اثر گذار بر بازار مانند قیمت دلار و عملکرد شرکت ها مثبت است، در یک سال اخیر قیمت ها افت خوبی داشتند و نسبت پی بر ای فروارد بسیار مناسب است و کف تاریخی بازار سهام را شاهد هستیم اما نکته مهم این است که تقاضا در بازار نیست.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری پارس آریان : حال بورس خراب است چون اقتصاد ایران غیر قابل پیش بینی شده

بورس24 : بازار سهام بیش از یکسال است که شاهد روند فرسایشی و نزولی است.

ارزش معاملات با کاهش قابل توجهی روبرو است و خروج نقدینگی از  این بازار را شاهد هستیم.

شاخص کل با نوساناتی در محدوده 1.3 میلیون واحد تا 1.5 میلیون روبرو است و پرتفوی سهامداران با توجه به ریزش های رخ داده با کاهش ارزش روبرو است.

علی اکبر امین تفرشی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری پارس آریان در خصوص چشم انداز بازار سهام به بورس24 گفت: با توجه به گزارشات منتشر شده شرکت ها، به نظر می رسد بازار بعد از ریزش هایی که داشته است امکان صعود دارد. سطح عمومی قیمت ها اکنون در حد بسیار قابل قبولی قرار دارد و با قیمت های جذابی برای سرمایه گذاری روبرو هستیم.

امین تفرشی گفت: اما با وجود جذابیت قیمت ها در بازار شاهد آن هسیتم که تقاضایی در بازار شکل نمی گیرد، که اگر طرف تقاضا  تقویت شود شرایط قیمتی در بازار به شکلی است که امکان جهش قیمت ها وجود دارد.

این خبره بازارهای مالی در ادامه افزود: متغیرهای اثر گذار بر بازار مانند قیمت دلار و عملکرد شرکت ها مثبت است، در یک سال اخیر قیمت ها افت خوبی داشتند و نسبت پی بر ای فروارد بسیار مناسب است و کف تاریخی بازار سهام را شاهد هستیم اما نکته مهم این است که تقاضا در بازار نیست، به شکلی که ارزش معاملات روزانه بازار از 20 هزار میلیارد تومان به 2-3 هزار میلیارد تومان روزانه رسیده است.

سایه ابهامات بر سر بازار

امین تفرشی گفت: روند فعلی بازار ریشه در ریسک های سیستماتیک  حاکم بر بازار و نبود اعتماد در بین سهامداران است. آینده مذاکرات برجامی و این که توافق می شود یا خیر موضوعی است که تصمیم گیری سرمایه گذاران را تحت تاثیر قرار می دهد و در هر مورد رویکرد سرمایه گذاران متفاوت خواهد شد. مورد دیگر که باید به آن توجه شود قیمت ارز است که دولت جدید چه رویکردی را در این حوزه اتخاذ می کند و در شرایط فعلی آنقدر شرایط عدم اطمینان بر تصمیم گیری ها قوی است که آثار مثبتی مانند نرخ ارز هم بر بازار و افزایش تقاضا بی اثر بوده است. در شرایط فعلی تمام پول هایی که در روزهای اوج بازار وارد شده بود از بازار خارج شده و تازمانی که اقتصاد شرایط پیش بینی شونده ای پیدا نکند سرمایه گذار ورود نمی کند.

امین تفرشی در ادامه گفت: متغیرهایی مانند نرخ سوخت، نرخ خوراک، نحوه قیمت گذاری خودرو مواردی است که باید تعیین تکلیف شود، از طرفی روند سیاست های قیمت گذاری دستوری نیز شفاف نیست و باعث شده تا اعتماد سرمایه گذاران به بازار جلب نشود.  این نگرانی ها منجر شده تا تقاضای لازم در بازار شکل نگیرد و تا این ابهامات برطرف نشود شرایط بازار بهبود پیدا نمی کند، حتی با وجود نرخ ارز بالا وP  بر E  مناسب.

چشم انداز بازار مثبت است اما...

وی در پایان گفت:  پیش بینی می شود که مذاکرات برجام در نهایت به سرانجام می رسد و ناگزیر توافقی شکل خواهد گرفت. حال در جهت مثبت یا منفی، و در نهایت روند بازار ها را تحت تاثیر قرار می دهد در این شرایط امکان رشد فراهم می شود و برای استحکام و تداوم این روند باید برخی سیاست های دولت هم تعدیل شود.

در شرایط فعلی  دولت از یک مصوبه 10 ماده ای سخن به میان آورده است که می تواند به عنوان یک گام مثبت به بازار کمک کند. در مجموع چشم انداز بازار مثبت ارزیابی می شود اما باید شرایط اقتصادی کشور قابلیت پیش بینی داشته باشد تا بازار های مالی بهبود داشته باشد و اعتماد سرمایه گذاران جلب شود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24