Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

با توجه به روند معاملاتی روز چهارشنبه، احتمالا معاملات فردا با حضور سمت تقاضا آغاز گردد. چنانچه انتظار می‌رود اگر خبر غیرمنتظره‌ای مخابره نشود و شاهد شکنندگی و نوسان‌گیری در رفتار معامله‌گران نباشیم، با توجه به جذابیت قیمت‌ها و خوشبینی موجود، خریداران می‌توانند فردا نیز در موضع دو روز معاملاتی گذشته باقی بمانند...

بازگشت خوش بینی به بورس و رشد قیمت سهام

بورس24 : بازار سهام در اولین روز زمستان شاهد تابلویی سبز با پیشروی 3.1 و 2.7 درصدی شاخص کل و هم وزن بود. ارزش معاملات خرد کمی افزایش داشت و روند خروج نقدینگی حقیقی متوقف شد.

اگرچه بازار به جزئیات مرتبط با بورس در بودجه تردیدآمیز نگاه کرد، اما به تصویب بسته ده‌ بندی حمایت از بازار واکنش مثبتی نشان داد.

کمااینکه اجرای این مصوبات و اقداماتی چون حذف ارز 4200 تومانی و راهکارهایی همچون تزریق منابع به صندوق تثبیت بازار می‌تواند به تدریج اعتماد را به بازار بازگرداند. افزایش تدریجی نرخ دلار نیما و حرکت آن به سمت دلار آزاد را نیز به اخبار مثبت این روزها اضافه کنید.

اقداماتی که با افزایش حاشیه سود شرکت‌ها، خرید سهامشان را نیز جذاب می‌کند. بنابراین شاید اکنون بهترین کار اصلاح سبد سهام و سرمایه‌گذاری در صنایعی است که پتانسیل رشد خوبی دارند.

حالا از سویی سیگنال‌های مثبتی از پیشرفت در مذاکرات وین از سوی طرفین به گوش می‌رسد. اما برخی خبرها نیز موجب شده معامله‌گران نسبت به خوش بینی در مذاکرات محتاط باشند. اگر توافقی صورت بگیرد، با توسعه روابط سیاسی و تجاری شرایط رشد بازار در بلندمدت تسهیل می‌شود.

با این حال کارشناسان معتقدند در صورتی می‌توان از تغییر روند صحبت کرد که سهامداران چندروزی شاهد تابلوی معاملاتی قابل قبول باشند. لازمه چنین شرایطی اقدامات مثبتی چون کاهش دخالت در بازار و حذف قیمت‌گذاری دستوری در راستای ترمیم اعتماد سلب شده سهامداران است.

اینک با توجه به روند معاملاتی روز چهارشنبه، احتمالا" معاملات فردا با حضور سمت تقاضا آغاز گردد. چنانچه انتظار می‌رود اگر خبر غیرمنتظره‌ای مخابره نشود و شاهد شکنندگی و نوسان‌گیری در رفتار معامله‌گران نباشیم، با توجه به جذابیت قیمت‌ها و خوشبینی موجود، خریداران می‌توانند فردا نیز در موضع دو روز معاملاتی گذشته باقی بمانند.

برای مشاهده چشم انداز بازار فردا کلیک کنید...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24