Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

این پروژه متعلق به «تجلی» است تا نیم قرن دیگر ذخیره مواد معدنی دارد!!

امتیاز معدن ، تولید و فروش تضمین شد!

بورس24 : عضو هیات مدیره تهیه و  تولید مواد فولاد شرق خراسان با اشاره به دو نکته مهم در حاشیه بازدید از پروژه شرق فولاد در خصوص زیر ساخت های لازم برای پیشرفت و توسعه پروژه ها توضیح داد :  نکته اول این است که باید حتما پهنه های اکتشافی جدید بررسی  شود که توسط برخی از شرکت های اکتشافی در ابعاد کوچکتری  انجام می شود‌.

غلامرضا شیرازی رستمی به بورس24 گفت : نکته دوم این است که دنیا برای حل این مشکلات ، اکتشافات را در اعماق  زیاد تا ۳ هزار متر انجام می‌دهد اما در ایران از روی سطح برداشت انجام می شود ،معادن گل گهر و یا چادر ملو در حال حاضر در اعماق ۳۰۰ و ۴۰۰ متر اکتشاف انجام می‌دهند که دلیل اصلی آن نیازمند بودن به تجهیزات و تکنولوژی است که البته ما برای اکتشاف و نمونه برداری تا ۲ هزار متر، تجهیزات را خریداری کرده ایم.

 ذخیره معدن تا نیم قرن پاسخگو است

وی گفت: به طور کلی،  پاشنه آشیل شرکت در بلند مدت تامین خوراک  و مواد اولیه است. منطقه سنگان به دلیل اینکه  ذخیره خوبی، معادل ۱.۲ میلیارد تن در اختیار دارد ممکن است تا نیم قرن آینده هم پاسخگوی نیاز باشد.همچنین عیار این معدن بسیارقابل قبول است. به طور کلی، اگر بخواهیم به اهداف ۵۵ میلیون تن فولاد ۱۴۰۴ دسترسی پیدا کنیم، این موارد که اشاره شد از جمله تامین مواد اولیه  پارامتر های مهمی هستند.

شیرازی رستمی گفت: برای ایجاد این طرح ها مشکل زیر ساختی وجود دارد، شرکت های بزرگ مانند گل گهر، چادر ملو؛ فولاد مبارکه  در حال حاضر روی زیر ساخت برنامه ریزی و سرمایه گذاری کرده اند، چرا که  بزرگترین پارامتر برای طرح های فولادی آب است. به همین خاطر بیشتر طرح‌های فولادی در دنیا در کنار دریا و یا رودخانه ها هستند که البته در کشور ما به دلایل مختلف، اقتصادی، فرهنگی، اقلیمی و... انتقال آن بیشتر با حمل و نقل ریلی و یا جاده ای  انجام می‌شود. .

 تلاش سهامداران شرکت ،برای حل مشکلات زیر ساختی

به گفته وی، همانطور که گفته شد، نیاز به آب، برق و حمل و نقل ریلی و جاده به عنوان زیر ساخت باید توسط دولت  حمایت شوند و بخش های خصوص مانند فولاد مبارکه، گل گهر، چادرملو و شرکت های دیگر  در برخی موارد تامین این زیر ساخت ها را متقبل شده اند، به طور مثال  انتقال آب خلیج فارس به مرکز کشور با مشارکت چادر ملو و گل‌گهر و شرکت های بزرگ فولادی اتفاق افتاد.که این پروژه شامل چهار فاز بوده و فاز سوم و چهارم طبق برنامه با کمک شرکت هایی مانند غدیر ، فولاد مبارکه، گل گهر، چادر ملو و ... در حال انجام است.

اصلی‌ترین و مهمترین عامل رشد سود، دسترسی به مود اولیه  کم هزینه...

وی افزود: تاثیر یارانه انرژی در هزینه ها آنقدر زیاد نیست که سود اوری را دچار چالش کند،هزینه اصلی محصولات فولاد، مواد اولیه است، در نتیجه اگر هزینه ها در زنجیره تامین کاهش یابد و استخراج معادن درست، با کیفیت مناسب  انجام شود با استفاده از تکنولوژی های مدرن روز، سود اوری افزایش خواهد داشت. البته یکی از محاسن بزرگ شرکت، خط نوار نقاله  است که با وجود ۵ کلیومتر فاصله با معدن،  انتقال به راحتی انجام می‌شود و هزینه حمل و نقل کاهش خواهد داشت.

شیرازی رستمی در پایان گفت: با حمایت مالی و تفکر مدیریتی سهامداران پروژه و همچنین در نظر گرفتن زیرساخت های موجود برای تولید 5 میلیون تن کنسانتره سنگ آهن در کمتر از دو سال آینده مرحله اول طرح به بهره برداری می رسد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24