Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

پیش از اینکه ویروس کرونا باعث شود، برگزاری مجامع به صورت آنلاین باشد و پلتفرم‌های مختلف برای این منظور روانه بازار شوند، شرکت داتین با توجه به استقبال سهامداران از بازار بورس، سامانه‌ای را راه‌اندازی کرد تا هم مدیریت سهام سهامداران و انجام کارهای مربوط به آن، برای شرکت‌ها کار راحتی باشد و هم سهامداران در کوتاه‌ترین زمان ممکن، اطلاعات مالی مربوط به سهام خود را بررسی و مدیریت کنند. به طور کلی هدف اصلی «سامانه جامع مدیریت سهام و مجامع آنلاین داتین» مدیریت اطلاعات سهام سازمان، سهامداران و تراکنش‌های مربوطه، مدیریت و برگزاری مجامع به صورت آنلاین (ثبت حضور به اصالت و وکالت، پرسش، پاسخ و رای‌گیری آنلاین)، ارائه پورتال سهامداران، تهیه گزارش‌های آماری و... است...

همه چیز در بورس با سامانه مدیریت سهام داتین آنلاین شد

پیش از اینکه ویروس کرونا باعث شود، برگزاری مجامع به صورت آنلاین باشد و پلتفرم‌های مختلف برای این منظور روانه بازار شوند، شرکت داتین با توجه به استقبال سهامداران از بازار بورس، سامانه‌ای را راه‌اندازی کرد تا هم مدیریت سهام سهامداران و انجام کارهای مربوط به آن، برای شرکت‌ها کار راحتی باشد و هم سهامداران در کوتاه‌ترین زمان ممکن، اطلاعات مالی مربوط به سهام خود را بررسی و مدیریت کنند. به طور کلی هدف اصلی «سامانه جامع مدیریت سهام و مجامع آنلاین داتین» مدیریت اطلاعات سهام سازمان، سهامداران و تراکنش‌های مربوطه، مدیریت و برگزاری مجامع به صورت آنلاین (ثبت حضور به اصالت و وکالت، پرسش، پاسخ و رای‌گیری آنلاین)، ارائه پورتال سهامداران، تهیه گزارش‌های آماری و... است.

سامانه جامع مدیریت سهامداران به زیرسیستم‌هایی از جمله سامانه مدیریت سهامداران، سامانه مدیریت مجامع آنلاین و پورتال سهامداران تقسیم می‌شود. هر یک از این سامانه‌ها بخش‌های مختلفی دارد و پاسخگوی نیازهای مختلف افراد است که در ادامه به معرفی هر یک از این سامانه‌ها خواهیم پرداخت.

اگر بخواهیم تعریفی از کارایی سامانه مدیریت سهامداران داشته باشیم می‌توانیم بگوییم که سامانه مدیریت سهامداران، ابزاری جهت شفاف‌سازی، مدیریت سهامداران و تراکنش‌های آنان، تهیه گزارش‌های آماری جهت شرکت ارائه‌دهنده سهام و امکان تعریف سطوح دسترسی برای هر یک از کاربران امور سهام است. دریافت اطلاعات سهامداران، تراکنش‌های سهامداران، تراکنش‌های قهری، نمایش اطلاعات هر یک از سهامداران، امکان نمایش اطلاعات کارگزاری‌ها، امکان تعریف گروه سهامداران، امکان تعریف سهام وثیقه در صورتی که کارکنان سازمان دارای سهام باشند، مباحث مربوط به افزایش سرمایه، نمایش اطلاعات مربوط به تقسیم سود و گزارش‌های سامانه از جمله مواردی هستند که در سامانه مدیریت سهامداران در دسترس کاربران قرار گرفته و می‌توانند به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند.

حضور فیزیکی در زمان شیوع ویروس کرونا یکی از مشکلات سهامداران بوده که سامانه داتین در این راستا هم اقداماتی را برای سهولت کار سهامداران انجام داده است. علاوه بر این، هزینه برگزاری مجامع هم برای شرکت‌ها بسیار افزایش یافته و مسائل و مشکلات بسیاری را به خصوص برای شرکت‌هایی که تعداد بالایی سهامدار دارند به وجود آورده است. زیرسیستم مجامع آنلاین، امکان حضور در مجمع، احراز هویت، مشاهده مستندات و مشاهده زنده مجمع، امکان طرح سوال به صورت ویدئویی، صوتی و متنی را داراست. با استفاده از مجامع آنلاین شرکت‌ها هزینه کمتر و مدیریت بهتری بر مجامع خود خواهند داشت. در مجامع آنلاین، سهامداران می‌توانند به مجامع دسترسی داشته باشند و نهاد ناظر نیز می‌تواند شفافیت اطلاعاتی بیشتری ایجاد کند. همچنین امکان برگزاری ویدئو کنفرانس عملکردهای فصلی مشابه بازارهای مالی توسعه‌یافته، به‌سادگی از طریق این زیرسیستم امکان‌پذیر است.

از سویی تعریف دوره مالی در مجمع، تعریف اعضای هیئت‌مدیره، تعریف برنامه زمان‌بندی، امکان دعوت از مدعوین به جلسه مجمع، امکان پخش زنده مجمع، حضوروغیاب آنلاین مجمع، ثبت تصمیمات و رای‌گیری، انتخاب سوالات سهامداران، تهیه صورت جلسه، پنل ویدئویی و صوتی جلسه از جمله مواردی هستند که در سامانه مدیریت مجامع آنلاین لحاظ شده و سهامداران و شرکت‌ها به‌راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند.

امکان ایجاد انواع مجامع، اعم از مجمع عمومی موسس، عادی، فوق‌العاده و به طور ویژه، امکان تعریف تاریخ، ساعت شروع و پایان مجمع، آدرس محل برگزاری مجمع پس از مشخص‌کردن نوع مجمع (عمومی، فوق‌العاده و...) روز و ساعت برگزاری آن با توجه به حد نصاب زمانی مشخص‌شده برای کلیه سهامداران از طریق پیامک و ایمیل، از جمله امکاناتی است که سامانه داتین برای سهامداران فراهم کرده است. علاوه بر این‌ها چنانچه در دعوت اول، حد نصاب مذکور حاصل نشود تاریخ و ساعت جلسه بعدی (دوم) با قید نتیجه دعوت اول (عدم تشکیل) توسط سیستم، اطلاع‌رسانی می‌شود.

پورتال سهامداران از دیگر زیرسیستم‌های این سامانه‌ داتین است. اطلاعات ارتباطی سهامداران، اطلاعات حساب بانکی، امکان نمایش کاردکس سهامداران، نمایش اطلاعات مالی سهامدار، اطلاعات کلی سهامدار، اطلاعات نماینده، صورتحساب دوره، اطلاعات سود، تغییرات سرمایه، تهیه و نمایش نمودارهای تعداد معاملات در 10روز گذشته، نمایش نمودار تغییر قیمت سهام در 10 روز گذشته، نمایش نمودار حجم معاملات در 10 روز گذشته و نمایش نمودار دایره‌ای ترکیب سهامداران حقیقی و حقوقی، آمار روزانه وضعیت سهام شرکت، نمایش قیمت سهام شرکت در آخرین روز مبادلات، اعلام حضور سهامداران، اعلام نماینده، نمایش تاریخچه مجامع شرکت از سوی سهامدار و نمایش مجمع جاری، از جمله اطلاعاتی هستند که از طریق سامانه پورتال سهامداران در دسترس سهامداران قرار می‌گیرند.

برای آشنایی بیشتر با این سامانه می‌توانید وارد این لینک شوید. در این لینک اخبار مجامع هم پوشش داده می‌شود تا مشتریان مطالب مرتبط با سایر سازمان‌ها را بتوانند بررسی کنند.

منبع خبر: اطلاع رسانی تبلیغی

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24