Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

نمایشگاه حمایت از ساخت داخل مهم‌ترین نمایشگاهی است که بعد از این نمایشگاه از ۲ تا ۴ اسفند به مدت ۳ روز به عنوان سومین رویداد حمایت از ساخت داخل برگزار خواهد شد. هلدینگ خلیج فارس برای مشارکت کنندگان، شرایطی فراهم کرده تا به راحتی با انعقاد قرارداد با این هلدینگ، از تسهیلات بانکی بهره مند شوند.

حضور پررنگ هلدینگ خلیج فارس در نمایشگاه حمایت از ساخت داخل

بورس24 : جواد گلی، مدیر روابط عمومی هلدینگ خلیج فارس در خصوص برگزاری نمایشگاه ساخت داخل به خبرنگار بورس24 گفت: در نمایشگاه ساخت داخل سال گذشته که دومین نمایشگاه حمایت از ساخت داخل بود شرکت‌های دانش بنیان زیادی شرکت کردند. یکی از کارهایی که ما کرده‌ایم این بود که با بانک‌های کشور جهت در نظر گرفتن تسهیلات ۴ درصد برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیانی که با ما تفاهم‌نامه امضا می‌کنند، همکاری کرده ایم. اما متاسفانه تا این لحظه دانش بنیان‌ها از این تسهیلات استفاده نکرده‌اند.

وی گفت:  شرکت‌های دانش بنیان و سازندگان داخل برای دریافت تسهیلات اقدام می‌ کنند اما، بانک‌ها به آن‌ها وام نمی‌دهند، ولی از این قابلیتی که وجود دارد هم استفاده نمی‌کنند.

وی افزود: از این تریبون اعلام می‌کنیم که شرکت‌هایی که از سال گذشته با هلدینگ، تفاهم نامه دارند اگر به بانک‌های مراکز استان مراجعه کنند و در رابطه با تفاهم استفاده از تسهیلات با بهره پایین مطالبه کنند، حتما این تسهیلات را در اختیارشان می‌گذارند.

گلی گفت: از سویی، شرکت هایی که در سومین نمایشگاه حضور پیدا خواهند کرد، علاوه بر اینکه این تسهیلات را برای آن‌ها پیگیری می‌کنیم، امکان امضای تفاهم نامه با بانک‌های مهم کشور برای‌شان فراهم می‌شود.

یعنی یکی از ایده‌های ما امسال در نمایشگاه این است که به جای اینکه هلدینگ خلیج فارس انعقاد قرارداد نامه الزاما با بانک‌ها داشته باشد. شرکت‌های دانش بنیان و تولید کنندگان ساخت داخل بزرگ به اینجا بیایند و انعقاد تفاهم نامه به بانک‌ها برای تامین تجهیزات مورد نیازی که با ما قرارداد یا تفاهم نامه همکاری دارند، داشته باشند.

وی افزود: نمایشگاه حمایت از ساخت داخل مهم‌ترین نمایشگاهی است که بعد از این نمایشگاه از ۲ تا ۴ اسفند به مدت ۳ روز به عنوان سومین رویداد حمایت از ساخت داخل برگزار خواهد شد. پیش بینی می‌کنیم که بیش از ۲۰۰ شرکت دانش بنیان و تولید کننده ساخت داخل در این نمایشگاه حضور داشته باشند.

گلی گفت: سال گذشته ۵ هزار میلیارد تومان تفاهم نامه امضا کرده‌ایم، بیش از ۸۰ درصد آن محقق شده است، امسال پیش بینی می‌کنیم ۱۵ هزار میلیارد تومان تفاهم نامه همکاری بین ما و شرکت‌های دانش بنیان با راهبری و کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد شود.

مدیر روابط عمومی هلدینگ خلیج فارس گفت: برای ما خیلی مهم است که نمایشگاه ساخت داخل را وسیع اطلاع رسانی کنیم. دلیل آن هم این است که ساخت داخل اگر وسیع اطلاع رسانی شود، سطح استفاده از تجهیزات داخلی سازی را در صنعت پتروشیمی بالا می‌برد.

وی گفت: آمارها نشان می‌دهد که داخلی سازی درواقع بهره‌مند‌ی از تجهیزات ساخت داخل در گروه خلیج فارس کمتر از ۶۰ درصد بوده است و امروز فقط در پروژه الماس ماهشهر این عدد به حدود ۸۰ درصد می رسد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24