Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

بخش نامه جدید درباره کارمزد صدور و ابطال صندوق ها، مربوط به صندوق های سهامی است و شامل همه صندوق‌ها نمی شود.

کارمزد ۵ درصدی صدور و ابطال، در کدام صندوق ها اعمال می شود؟

بورس24 : بر اساس مصوبه اخیر سازمان بورس در خصوص کارمزد صدور و ابطال برخی صندوق ها، کارمزد ثابت صدور (۲۰۰۰۰ ریال) و کارمزد ثابت ابطال (۲۰۰۰۰ ریال) به طور کامل حذف گردید، بنابراین از این به بعد کارمزد ثابت صدور و ابطال از مشتریان اخذ نمی گردد.

در همین راستا، کارمزد ابطال بخش متغیر هم به شرح زیر تغییر کرده است. پنج درصد از قیمت ابطال در صورتی که تاریخ ابطال ۷ روز یا کمتر با تاریخ صدور گواهی سرمایه‌گذاری فاصله داشته باشد، همچنین سه درصد از قیمت ابطال در صورتی که تاریخ ابطال بیش از ۷ روز و برابر با کمتر از ۱۵ روز با تاریخ صدور گواهی سرمایه‌گذاری فاصله داشته باشد و یک درصد از تاریخ ابطال بیش از ۱۵ روز و برابر یا کمتر از ۳۰ روز با تاریخ صدور گواهی سرمایه‌گذاری فاصله داشته باشد، در زمان ابطال از سرمایه‌گذاران کسر خواهد شد.

همچنین ابطال واحدهای سرمایه‌گذاری به ترتیب به تاریخ اولین واحدهای سرمایه‌گذاری صادره صورت می‌گیرد، اما سوال این است که این کارمزدهای سنگین در چه صندوق هایی و به چه منظوری کسر خواهد شد؟

میثم فدایی واحد، مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص مصوبه اخیر سازمان در تغییر کارمزد صدور و ابطال صندوق ها به خبرنگار بورس24 گفت: این بخش نامه مربوط به صندوق های سهامی است، که البته شامل همه صندوق‌ها نیست و تعداد محدودی از صندوق ها هستند.

وی گفت: صندوق با درآمد ثابت و etfها ها شامل این بخشنامه نیستند و فقط صندوق های سهامی از آن پیروی می کنند.

فدایی افزود: دلیل این است که مدیر صندوق برای پول های صندوق می تواند برنامه ریزی داشته باشد و با برداشت های کوتاه مدت و چند روزه مدیر صنروق نمی تواند روی سرمایه‌گذاری در سهام پلن درستی داشته باشد و به این صورت مدت زمان بیشتری پول در صندوق می ماند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24