Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

پنج دلار تخفیف ؛ میانگین نرخ نفت ٨٠ دلار گفت و گوی بورس ٢۴ با مدیر مالی «شپنا»

نرخ قطعی خوراک به پالایشگاه ها ابلاغ شد

بورس24 : نرخ های قطعی تخفیف خوراک پالایشگاه ها امروز به صورت رسمی به این شرکت ها ابلاغ شد، باید منتظر اعلام گزارشات صورت های مالی ۳ و ۶ ماهه این پالایشی ها باشیم‌‌. آنچه مسلم است، نرخ ها تاثیرات مثبتی بر سود این شرکت ها دارد و درصد تخفیف خوراک چشم گیر خواهد بود.

صاحب ارجمند مدیر مالی پالایشگاه اصفهان از اعلام نرخ های قطعی خوراک پالایشگاه ها خبر داد و در این خصوص به خبرنگار بورس24 گفت:نرخ های قطعی پنج ماهه ابتدایی سال امروز اعلام شده و باید تاثیرات آن محاسبه شود به طور کلی این تخفیفات ، بر سود شرکت اثرگذاری خوبی خواهد داشت.

درصد تخفیف به نرخ نفت خام بستگی دارد، هر چه قیمت نفت کمتر، حاشیه سود بیشتر

وی گفت: نکته اینجاست که در گذشته مبنای نرخ های صادراتی با ۵% تخفیف بوده که در حال حاضر مبنا ، قیمت های جهانی با ۵ دلار کمتر در ۹۵ درصد است. با توجه به این که میانگین نرخ نفت خام ۸۰ دلار در نظر گرفته شده این ۵ دلار نسبت به نرخ نفت خام ، تخفیفی حدود۷ درصدی خواهد بود.

به گفته وی، درصد تخفیف بستگی به قیمت نفت خام دارد، هرچه قیمت نفت خام کمتر باشد حاشیه سود پالایشگاه‌ها و نرخ تخفیف بیشتر خواهد شد. ما برای پنج ماهه نرخ نفت خام را متوسط ۸۰ دلار در نظر گرفته‌ایم.

ارجمند گفت :طبق نرخ گذاری جدید در مقایسه با سال ۹۸ (که بر اساس نرخ های صادراتی بود)، تخفیف ۵ دلاری نسبت به میانگین عمان به دبی داده شده است. در حالی که در سال ۹۸ عدد تخفیف ،معادل ۱‌.۲ دلار بود و این موضوع به نفع پالایشگاه ها است.

مدیر مالی پالایشگاه اصفهان افزود: چون نرخ‌ها اعلام نشده بود ما نیز صورت های مالی سه ماه را منتشر نکردیم ، ولی از هفته آینده تلاش می‌کنیم که صورت‌های مالی سه ماهه و شش ماهه را منتشر کنیم و امیدواریم با توجه به اورهال های امسال و از طرفی افزایش نرخ ها ، EPSخود را محقق کنیم.

از ۱۷ مهر ماه اورهال داریم ؛ تا یک ماه...

وی ادامه داد: باتوجه به اورهال هایی که در سال جاری داشتیم و باعث شده تولید و فروش و سود شرکت تحت تاثیر قرار بگیرد این دستورالعمل نرخ گذاری جدید می تواند در این مورد به ما کمک کند.

این مقام مسئول در «شپنا» با بیان این که تعمیرات اساسی در ۶ ماه ابتدای سال ۳ بار بوده و از ۱۷ مهر ماه هم به مدت ۳۰ روز اورهال داریم ، گفت: پالایشگاه اصفهان طی دو سال گذشته به دلیل کرونا تعمیرات اساسی نداشته و به همین دلیل در سال جاری حجم اورهال ها بیشتر بوده است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24