Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

شرکت پلمیر آریا ساسول از شرکت های برتر پتروشیمی ایران محسوب می گردد این شرکت ، توان تولید ۱میلیون و ۱۰۰ تن اتیلن و ۳۷۵هزار تن پلی اتیلن سبک و ۳۷۵هزار تن پلی اتیلن متوسط/سنگین و ۹۹ هزار و ۱۶۷ تن c٣+ در سال را دارد. این شرکت در حال حاضر ۸۰ درصد اتیلن خود را، بین مجتمعی و ۲۰درصد به خط اتیلن غرب می‌فروشد.همچنین ۲۰ درصد محصول پلی اتیلن سبک و متوسط/سنگین شرکت در بورس کالا و ۸۰ درصد آن صادراتی و تمام محصول c٣+ شرکت به صورت بین مجتمعی و داخلی به فروش می رسد. نکته مثبت سهم مثبت بودن خالص ارزش دارایی ارزی شرکت می باشد که با افزایش قیمت ارز باعث شناسایی سود تسعیر ارز می شود.

«آریا» و چند رشته ای بنیادی

شرکت پلمیر آریا ساسول از شرکت های برتر پتروشیمی ایران محسوب می گردد این شرکت ، توان تولید ۱میلیون و ۱۰۰ تن اتیلن و ۳۷۵هزار تن پلی اتیلن سبک و ۳۷۵هزار تن پلی اتیلن متوسط/سنگین و ۹۹ هزار و ۱۶۷ تن c3+ در سال را دارد.

این شرکت در حال حاضر ۸۰ درصد اتیلن خود را، بین مجتمعی و ۲۰درصد به خط اتیلن غرب می‌فروشد.همچنین ۲۰ درصد محصول پلی اتیلن سبک و متوسط/سنگین شرکت در بورس کالا و ۸۰ درصد آن صادراتی و تمام محصول c3+ شرکت به صورت بین مجتمعی و داخلی به فروش می رسد.

نکته مثبت سهم مثبت بودن خالص ارزش دارایی ارزی شرکت می باشد که با افزایش قیمت ارز باعث شناسایی سود تسعیر ارز می شود.

همچنین این شرکت خوراک مورد نیاز خود را که اتان می باشد از شرکت مادر خود پارس دریافت می کند، ریسک پیشروی شرکت از طریق قیمت گذاری اتان دریافتی می باشد که دارای کف قیمتی ۲۲۰ دلار بوده و در صورت افت قیمت نفت و محصولات، کف قیمت خوراک بسته شده است.

طرح های توسعه مهم پیش روی شرکت آریا ساسول

طرح توسعه پلی اتیلن سنگین/متوسط جدید، شرکت با توجه به تولید سالانه ۲۰۰ هزار تن اتیلن مازاد و فروش ان به خط اتیلن غرب، برنامه احداث خط تولید پلی اتیلن از این اتیلن مازاد را دارد، به صورتی که سالانه با خرید ۱۰۰ هزار تن دیگر اتیلن و ۲۰۰ هزار تن اتیلن مازاد خود، ۳۰۰ هزار تن پلی اتیلن تولید کرده و با ارزش افزوده بیشتر به فروش می رساند، طرح پیش رو برآورد می گردد تا خرداد سال ۱۴۰۲ به بهره برداری برسد.

طرح توسعه دیگر شرکت احداث واحد جداسازی جدید c3+ و کوره دهم الفین می باشد که در این طرح نیز که نیمه نخست سال ۱۴۰۲ به بهره برداری می رسد ، ظرفیت تولید ۱۶۵ هزار تن محصول جدید را دارا است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24