Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

حسین زاده گفت: ورشکستگی صرفا برای بانک‌های خصوصی اتفاق می‌افتد و هرگز برای بانک‌های دولتی اتفاق نمی‌افتد و تا به حال هم سراغ نداشته ایم.

مدیرعامل بانک ملی: ورشکستگی برای بانک های خصوصی است، نه دولتی ها!

بورس24 : حسین زاده گفت: ورشکستگی صرفا برای بانک‌های خصوصی اتفاق می‌افتد و هرگز برای بانک‌های دولتی اتفاق نمی‌افتد و تا به حال هم سراغ نداشته ایم.

محمد رضا حسین زاده، مدیرعامل بانک ملی، بیان کرد: شمار زیادی از بانک‌های کشور تقاضای اخذ مجوز از ما برای تاسیس شعبه و یا حداقل دفتر نمایندگی در کشور را کرده اند.

او ادامه داد: بانک ملی ایران یک بانک دولتی است و تکالیف پرشمار دولت را در کشور اجرا می‌کند؛ در اکثر نقاط کشور هیچ بانکی به سبب عدم توجیه اقتصادی حاضر به دایر کردن شعبه نیست؛ اما بانک ملی ایران ناچار است برای خدمت رسانی رایگان به مردم، در هر جایی که نیاز است شعبه دایر کند.

حسین زاده بیان کرد: در این شعب بیش از ۱۰ هزار نفر مشغول خدمت هستند و هم اکنون بیش از ۱۸۰۰ شعبه بانک ملی ایران در نقاط مختلف هستند که با توجه به الزام دایر بودن، شعب زیان دِه هستند. از سوی دیگر برای توسعه متوازن کشور و الزام دولت در برخی مناطق محروم که هیچ بانکی حاضر نیست سرمایه گذاری کند؛ بانک ملی ایران الزام دارد که علاوه بر سرمایه گذاری، تسهیلات طولانی مدت پرداخت کند و یا در زیر ساخت‌های کشور نظیر ساخت بزرگراه ها، راه آهن، آبرسانی، کشاورزی و ... مشارکت جدی کند که برگشت آن‌ها سالیان درازی طول می‌کشد.

صور مالی بانک ملی

مدیر عامل بانک ملی تصریح کرد: همچنین این بانک در حوادث قهری مثل زلزله، سیل، خشکسالی و ... تسهیلات کم بهره و طولانی مدت پرداخت می‌کند و این عوامل، زیان دِه شدن بانک را در صورت‌های مالی نشان می‌دهد. بانک‌های بزرگی همچون بانک ملی ایران که از طرف دولت هایشان ماموریت و تکالیف متعدد دارند، اکثریت زیان دِه هستند؛ حتی چند روز پیش صورت‌های مالی یک بانک بزرگ ِ کشور همسایه مان در اروپا را بررسی کردیم و متوجه شدیم که آن بانک هم زیان دِه بود و زیان انباشته دارد؛ بنابراین صِرف ِ زیان دِه بودن نمی‌تواند اشکالی ایجاد کند.

صور مالی بانک ملی

او در خصوص ورشکستگی بانک‌های آمریکا و برخی کشور‌ها گفت: ورشکستگی صرفا برای بانک‌های خصوصی اتفاق می‌افتد و هرگز برای بانک‌های دولتی اتفاق نمی‌افتد و تا به حال هم سراغ نداشته ایم، زیرا سهامدار بانک‌های دولتی، دولت‌ها هستند و لذا اگر دولتی ورشکسته شد در آن صورت بانک دولتی هم ورشکسته می‌شود که چنین چیزی تقریبا محال است و تا به حال هم اتفاق نیفتاده است و نخواهد افتاد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24