Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

مدیر سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی: از هپکو حمایت می کنیم هفته آینده با بازارگردان قرارداد می بندیم نمی توانیم سهم را رها کنیم چون خودمان هم در ضرر هستیم

پایان روزهای قرمز «تپکو»؟

بورس24 : سهام شرکت هپکو که در شهریور سال جاری با دامنه نوسان نامحدود بازگشایی شد با عدم اقبال سهامداران (خرد و عمده) همراه بود، به طوری که پس از بازگشایی قیمت سهم با افت ۴۱ درصدی مواجه شد و قیمت سهم از ۵۲۶۱ ریال به ۳۰۹۳ ریال نزول کرد. پس از آن هم به دلیل برگزاری مجمع، نماد ممنوع - متوقف شد.

حال پس از حدود دو هفته ، نماد بازگشایی می شود ، اما این بار سهامدار عمده یعنی سازمان تامین اجتماعی بر این باور است که سهم هپکو با توجه به افت اخیر ارزنده است و حتی کمتر از قیمت تمام شده سهم معامله می شود که نیاز به بازار گردانی و تزریق منابع برای حفظ تعادل قیمتی در سهم است.

حسن باقری، مدیر سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی در خصوص بازگشایی نماد شرکت هپکو و حمایت سهامدار عمده از سهم به خبرنگار بورس24 گفت: سازمان تامین اجتماعی سهام شرکت هپکو را از دولت خریداری کرد، اما رقمی که از دولت گرفته ایم با توجه به افت قیمت این سهم ارزش مان در این سهم کاهش یافته است. قیمتی که از دولت گرفته ایم ۵۵۰ تومان بوده ولی الان قیمت سهم حدود ۳۰۰ تومان است. ما در حال حاضر روی سهم ضرر کرده ایم.

وی گفت: اما به هر حال از زمانی که شرکت را تحویل گرفته ایم، تلاش کرده ایم روی آن اصلاح ساختار مالی و مالیاتی و تهاتر هایی انجام دهیم. همانطور که در جریان هستید ۱۰۵۶ میلیارد تومان از بدهی های بانکی وسایر بدهی های هپکو که البته عمدتا بدهی های بانکی بودند از محل مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت تهاتر شدند، که بخشی بابت مطالبات و بدهی های بانکی این شرکت و بخشی بدهی به خزانه داری و اداره کل مالیاتی بوده است.

وی افزود: در حال حاضر هزینه های شرکت تا حدودی کاهش یافته و مقداری وام وجود دارد که با تهاتر در سال ۱۴۰۰ تسویه می شود.

مدیر سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی در خصوص انتخاب بازارگردان برای سهام هپکو گفت: همانطور که در مجمع شرکت در مورد بازگشایی نماد صحبت کرده ایم، به دنبال بازارگردان هستیم، بازارگردان را هم انتخاب کرده ایم و هفته آینده با بازار گردان قرار داد منعقد خواهد شد و از این سهم حمایت خواهیم کرد.

هپکو جزء اموال ماست، برایمان ارزنده است

باقری عنوان کرد : این سهم جزء اموال سازمان تامین اجتماعی است و ذی نفعان آن بیمه شدگان و مستمری بگیران ( نیمی از جمعیت کشور) هستند و نمی توانیم سهم را رها کنیم. ما در این سهم ۵۲.۲۵ درصد سهام داریم و برای حمایت از سهامداران خرد که سهم کمی ندارند باید بازارگردانی کنیم.

مدیر سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی افزود: از طرفی با توجه به افت شدید قیمت سهم پس از ارتقاء از بازار نارنجی به زرد و بازگشایی بدون دامنه نوسان در روزهای اخیر نیاز به حمایت دیده می شود. در مورد قیمت سهم هم با توجه به تحلیل‌هایی که داشتیم برآورد هایی کرده ایم و نخواهیم گذاشت قیمت سهم افت زیادی داشته باشد.

وی گفت: حتما از سهم در زمان بازگشایی و روز های بعد حمایت می کنیم و سعی می‌کنیم در زمان بازگشایی بازارگردان سهم انتخاب شده باشد تا برای بازارگردانی و حمایت از سهم در همان زمان اقدام کنیم.

باقری افزود: البته رقمی که برای بازار گردانی در ابتدا در نظر گرفته ایم، فعلا قابل افشا نیست، اما به هر حال سهم در اختیار سازمان تامین اجتماعی است و با افت قیمت ارزش سهم برای خود سازمان هم کاهش خواهد داشت. ما به دنبال این هستیم که قیمت سهم را حفظ کنیم و بازارگردانی خواهیم کرد تا منجر به رشد سهم بشود.

وی در خصوص عملیات و فعالت های شرکت گفت: دوستان در هپکو پیشنهادات کار گرفته اند و ‌کارهایی در بخش عملیاتی و اجرایی انجام خواهند داد. همچنین به دنبال تسهیلات بانکی هستند تا بخشی از منابعی که برای تولید نیاز دارد از بخش بانکی تامین شود.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24