Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

ارزش سرمایه‌گذاری‌ها و اقدامات کلان و زیرساختی اپراتورها به ویژه در ایام کرونا (سال‌های ۹۸ تا ۱۴۰۰) بسیار بیش از سال‌های گذشته عیان و مورد توجه است و نشان از آن دارد که رشد توسعه همراه‌اول در قیاس با دیگر اپراتورها در دوران کرونا، نه تنها کند نشده بلکه شیب جهشی نیز داشته و مشترکان بیشتری را از خدمات پیشرفته ارتباطات سیار برخوردار کرده است. آمار نشان می‌دهد مجموع مشترکان نسل‌های سوم و چهارم همراه‌اول در ۳ ماهه نخست سال ۹۸ عددی نزدیک به ۳۰ میلیون و ۴۰۰ هزار مشترک بوده است. این آمار در ۳ ماهه اول سال ۹۹ به عدد ۳۵ میلیون ۷۰۰ هزار مشترک برخوردار از مزیت شبکه نسل ۳ و ۴ برای همراه اول رسیده است. به عبارت دیگر از سال ۹۸ تا ۹۹ همراه اول توانسته بیش از ۵ میلیون مشترک بیشتر را تحت پوشش شبکه نسل ۳ و ۴ قرار دهد.

رشد جهشی مشترکان ٣G و ۴G «همراه اول» در ایام کرونا

بورس24 : ارزش سرمایه‌گذاری‌ها و اقدامات کلان و زیرساختی اپراتورها به ویژه در ایام کرونا (سال‌های ۹۸ تا ۱۴۰۰) بسیار بیش از سال‌های گذشته عیان و مورد توجه است و نشان از آن دارد که رشد توسعه همراه‌اول در قیاس با دیگر اپراتورها در دوران کرونا، نه تنها کند نشده بلکه شیب جهشی نیز داشته و مشترکان بیشتری را از خدمات پیشرفته ارتباطات سیار برخوردار کرده است.

آمار نشان می‌دهد مجموع مشترکان نسل‌های سوم و چهارم همراه‌اول در ۳ ماهه نخست سال ۹۸ عددی نزدیک به ۳۰ میلیون و ۴۰۰ هزار مشترک بوده است.

این آمار در ۳ ماهه اول سال ۹۹ به عدد ۳۵ میلیون ۷۰۰ هزار مشترک برخوردار از مزیت شبکه نسل ۳ و ۴ برای همراه اول رسیده است.

به عبارت دیگر از سال ۹۸ تا ۹۹ همراه اول توانسته بیش از ۵ میلیون مشترک بیشتر را تحت پوشش شبکه نسل ۳ و ۴ قرار دهد.

اما در حالیکه در اوج شیوع کرونا که اصولا تبادلات بین‌المللی و رشد و توسعه در دنیا به حداقل رسیده بود و انتظار می‌رفت آثار کرونا بر رشد توسعه شبکه همراه‌اول اثر منفی گذاشته باشد، نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه رشد همراه‌اول با یک رکوردزنی در این بخش نیز مواجه شد.

حالا و بر اساس آمار منتشره از سوی سازمان رگولاتوری در مقطع زمانی ۳ ماهه نخست سال ۱۴۰۰، همراه‌اول توانسته بالغ بر ۴۱ میلیون و ۳۴۳ هزار مشترک را از پوشش شبکه نسل‌ها ۳ و ۴ بهره‌مند کند.

به عبارت دیگر در حالیکه در حد فاصل سال 98 تا 99، همراه اول 5 میلیون مشترک را تحت پوشش شبکه 3G و 4G قرار داده بود، با اوج فشارهای جهانی ناشی از وقوع کرونا از یک سو و بی‌سابقه‌ترین نیاز و فشار به شبکه‌های ارتباطی در کشور و دنیا، همراه‌اول توانست در فاصله سال 99 تا 1400 توانسته نزدیک به 6 میلیون مشترک بیشتر را تحت پوشش این فناوری‌های پیشرفته قرار دهد.

رشد جهشی مشترکان 3G و 4G «همراه اول» در ایام کرونا - موبنا

برای آنکه ارزش این اقدامات زیرساختی و تلاش‌ها در شرکت همراه‌اول بهتر درک شود، قیاس این آمار در زمان مشابه از سوی اپراتور دوم (ایرانسل) گویاست.

بر این اساس ایرانسل در 3 ماهه نخست سال 98 بیش از 27 میلیون مشترک، در 3ماهه نخست سال 99 بیش از 34 میلیون مشترک و در سه ماهه نخست سال جاری نیز توانسته نزدیک به 37 میلیون مشترک را تحت پوشش شبکه‌های 3G و 4G قرار دهد.

به عبارت دیگر رشد پوشش مشترکان نسل‌های پیشرفته ایرانسل بین سال‌های ۹۹ تا ۱۴۰۰ در قیاس با سال قبل با افت قابل ملاحظه‌ای مواجه شده و تنها ۳ میلیون مشترک افزایش داشته که این آمار در خصوص همراه‌اول نه تنها با افت مواجه نبوده بلکه با یک افزایش نسبت به سال قبل نزدیک به ۶ میلیون مشترک بیشتر را نشان می‌دهد.

لذا آمار گویای آن است که همراه‌اول در بزنگاه کرونا و بی‌سابقه‌ترین دوران نیاز به ارتباطات در ایران و جهان، توانسته پیشتازی خود در پیشرانی اقتصاد دیجیتال کشور را با اقتدار و افزایش فاصله حفظ کند.

منبع: موبنا

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24