Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

در ساعات پایانی آخرین روز کاری هفته گذشته، شورای پول و اعتبار با افزایش سقف تسهیلات خرید یا ساخت مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن تا دو برابر ارقام فعلی موافقت کرد، که این موضوع...

واکنش اوراق به افزایش سقف وام مسکن

بورس24در پی افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن تا ۴۸۰ میلیون تومان، همه نمادهای اوراق تسهیلات مسکن در معاملات امروز به سقف ۵ درصدی دامنه نوسان رسیدند.

در ساعات پایانی آخرین روز کاری هفته گذشته، شورای پول و اعتبار با افزایش سقف تسهیلات خرید یا ساخت مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن تا دو برابر ارقام فعلی موافقت کرد که با توجه به بسته بودن زمان بازار سرمایه در چهارشنبه ۲۴ شهریور، مجالی برای تغییر در قیمت این اوراق پیش نیامد و امروز شنبه ۲۷ شهریور، نخستین واکنش‌ ها به این افزایش سقف تسهیلات مسکن در معاملات بازار این اوراق، رقم خورد.

سقف‌ های جدید وام مسکن

بر این اساس وام متقاضیان دریافت تسهیلات انفرادی مسکن در تهران از ۱۰۰ به ۲۰۰ و زوجین از ۲۰۰ به ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

همچنین سقف وام مسکن از حل اوراق تسهیلات برای متقاضیان فردی شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر از ۸۰ به ۱۶۰ و زوجین از ۱۶۰ به ۳۲۰ میلیون تومان رسید.

سقف تسهیلاتمذکوربرای متقاضیان فردی ساکنسایرشهرها از ۶۰ به ۱۲۰ و زوجین از ۱۲۰ به ۲۴۰ میلیون تومان رشد کرده است.

وامجعالهتعمیرات مسکن نیز که همراه با وام خرید پرداخت می‌شود، از ۴۰ به ۸۰ میلیون تومان رسیده که امکان دریافت تسهیلات خرید مسکن ازسویزوجین تهرانی تا ۴۸۰ میلیون تومان را فراهم کرده است.

خریداران مسکن؛ درخوف و رجا

با این حال بخش زیادی از متقاضیان دریافت این تسهیلات هنوز دست نگه داشته‌ اند تا از وضعیت پرونده خود مطلع شوند سپس اقدام به خرید اوراق تسهیلات کنند؛ این بلاتکلیفی سبب شده تعداد معاملات این اوراق و برگه‌های به فروش رسیده در معاملات امروز (۲۷ شهریور) به شدت کاهش یابد.

به گفته کارشناسان، از دیگرعلل عدم استقبال از وام مسکن ۴۸۰ میلیون تومانی، پایین بودن قدرت خرید آن نسبت به هزینهت مام شده یک واحد ۵۰ متری در تهران و نیز بالا بودن مبلغ اقساط ماهانه آن است.

با وام جدید مسکن چند متر خانه می‌ توان خرید؟

بر اساس اعلام بانک مرکزی، متوسط قیمت هرمتر مربعواحد مسکونی در تهران ۳۱ میلیون تومان است که درنتیجه قیمت یک واحد ۵۰ متری، ۱ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان خواهد بود؛ لذا وام ۴۸۰ میلیون تومانی مسکن می‌ تواند تنها حدود ۳۱ درصد (کمتر از یک سوم) قیمت یک واحد مسکونی در تهران را پاسخگو باشد.

ضمن اینکه با تسهیلاتمذکور(۴۸۰ میلیونتومانی) زوجین می‌توانند حداکثر ۱۵.۵ و مجردها (وام ۲۸۰ میلیون تومانی) ۹ متر از یک واحد مسکونی با متوسط قیمت هر متر ۳۱ میلیون تومان را در پایتخت خریداری کرد.

جدیدترین قیمت اوراق تسهیلات مسکن

قیمت اوراق تسهیلات مسکن در معاملات امروز شنبه ۲۷ شهریور تقریباً در همهنمادهایزیرمجموعهنمادتسهبا سد محکم «سقف دامنه نوسان ۵ درصدی» مواجه شدند و رشد ۲ تا ۳.۵ هزارتومانیرا تجربه کردند.

در حال حاضربازه قیمتی اوراق تسهیلات مسکن ۶۲ تا ۶۳ هزار و ۵۰۰ تومان است.

به جز سه نما دتسه۰۰۰۲،تسه۰۰۰۳ وتسه۰۰۰۵ (اوراق مسکن اردیبهشت، خرداد و مرداد امسال) که به ترتیب ۱۲، ۱۳ و ۳۲ هزار برگه فروش داشتند، درسایر نمادها، فروش اوراق کمتراز هزار برگه بود.

هزینه ۶۰ میلیون تومانی دریافت وام مسکن ۴۸۰ میلیون تومانی

برای دریافت وام مسکن انفرادی در تهران (۲۸۰ میلیون تومان) متقاضیان باید ۵۶۰ برگه خریداری کنند که با احتساب هر برگه ۶۳ هزار تومان، ۳۵ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان باید بپردازند.

همچنین زوجین تهرانی که قصد دریافت وام ۴۸۰ میلیونتومانیرا دارند باید ۹۶۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که با احتساب هر برگه ۶۳ هزار تومان، ۶۰ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان هزینه این وام خواهد بود.

منبع: مهر

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24