Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

عضو کمیسیون عمران مجلس برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی مورد نظر دولت از بازار سرمایه در حوزه تامین مالی و همچنین عرضه مصالح ساختمانی در بورس کالا به منظور کشف واقعی قیمت در تقابل عرضه و تقاضا استفاده خواهد شد؛ در این میان شفاف سازی مبادلات مصالح ساختمانی در بورس کالا از ایجاد بازار مکاره و شکل گیری فساد در مبادلات جلوگیری می کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس: قیمت گذاری مصالح در ساخت یک میلیون مسکن جایگاهی ندارد

بورس24 : عضو کمیسیون عمران مجلس برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی مورد نظر دولت از بازار سرمایه در حوزه تامین مالی و همچنین عرضه مصالح ساختمانی در بورس کالا به منظور کشف واقعی قیمت در تقابل عرضه و تقاضا استفاده خواهد شد؛ در این میان شفاف سازی مبادلات مصالح ساختمانی در بورس کالا از ایجاد بازار مکاره و شکل گیری فساد در مبادلات جلوگیری می کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: برای ساخت یک میلیون مسکن در هر سال که از اساسی‌ترین نیازهای مردم کشور به شمار می‌آید، وزارتخانه‌های صمت، امور اقتصادی و دارایی، راه و شهرسازی و وزارت نفت همکاری خواهند کرد.

اسماعیل حسین زهی بیان کرد: در کنار تلاش برای هماهنگ کردن سیستم بانکی به منظور تخصیص تسهیلات برای طرح مورد نظر، استفاده از زیرساخت‌های بازار سرمایه هم برای تامین مالی این طرح مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

نماینده مردم خاش در مجلس تصریح کرد: عرضه مصالح ساختمانی در بورس کالا برای پروژه‌های بزرگی چون ساخت یک میلیون دستگاه آپارتمان، برای شفاف سازی قیمت مصالح قابل توجه خواهد بود.

وی گفت: یکی از کارکردهای بازار سرمایه، کشف قیمت براساس عرضه و تقاضا است و ایجاد بستر عرضه مصالح ساختمانی در بازار سرمایه در مقیاس کلان می‌تواند تأثیر قیمتی خود را داشته و از ایجاد بازار مکاره جلوگیری کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مهمترین مزیت بورس کالا تشکیل بستری شفاف برای کشف نرخ واقعی یک محصول بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضا است و این مزیت می تواند مورد استقبال بسیاری از سرمایه گذاران قرار گیرد.

به گفته حسین زهی؛ با عرضه مصالح ساختمانی در بورس کالا، شاهد منطقی شدن و حتی کاهش قیمت محصولات در تقابل عرضه های مطلوب در برابر تقاضا خواهیم بود. با این اقدام مصالح ساختمانی بر اساس وضعیت بازار و میزان عرضه و تقاضا کشف قیمت خواهد شد و طی سال های اخیر به دلیل فعالیت دلالان و سودجویان، قیمت مصالح ساختمانی بالا رفته بود که امید است با عرضه مستمر این محصولات در بورس، جلوی این اقدامات گرفته شود.

نماینده مردم خاش در مجلس خاطر نشان کرد: بازار سرمایه به عنوان یکی از بهترین حوزه‌ها برای جذب نقدینگی در جامعه و هدایت آن به سوی تولید به شمار آمده و مجلس شورای اسلامی نیز حمایت‌های خود را از این بازار اعلام کرده است.

منبع: سنا

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24