Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

خواجه حق وردی: طی روز گذشته نماد فرابورس به مدت حداکثر ۵ روز معاملاتی توسط سازمان بورس تعلیق شد که نشان می‌دهد سازمان بورس هم نیاز به زمان برای بررسی اطلاعاتی یا معاملاتی دارد. مهم‌ترین نکته این است که لازم است ما به عنوان ناظر بر روی نماد فرابورس حساسیت داشته باشیم و دقیق‌تر عمل کنیم.

دلایل توقف و بازگشایی نماد فرابورس چیست؟/ گفت و گو با معاون نظارت بازار فرابورس را بخوانید

بورس24 : سروش خواجه حق وردی معاون نظارت بازار شرکت فرابورس ایران در خصوص شایعات متعدد پیرامون نحوه بازگشایی نماد فرابورس در بازار به خبرنگار بورس24 گفت: طی چند ماه گذشته، در هر مرحله توقف و بازگشایی نماد فرابورس شائبه­ای مطرح شد که ناظر، نماد فرابورس را در شرایطی که بازار منفی بوده متوقف می­کند تا شاهد افت قیمت سهم در این بازار نباشیم. در ۳۱ مرداد ماه نماد فرابورس ایران متوقف شد داده­های روز قبل و همان روز نشان می‌دهد، بازار مثبت بوده است همچنین در هفتم شهریورماه سال جاری نماد وقتی شاخص فرابورس مثبت بود متوقف شد و باز هم شائبه اینکه فرابورس نمادهای خود را در بازار منفی می‌بندد تا شامل افت قیمت سهام نشود به‌وضوح رد خواهد شد.

هر توقف و بازگشایی، نیاز به مقررات و دستورالعمل دارد

خواجه حق وردی گفت: چند مسئله وجود دارد ابتدا اینکه ما باید برای توقف نماد، استناد مقرراتی داشته باشیم چراکه توقف و بازگشایی نماد باید بر اساس دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در فرابورس ایران باشد و به ازای هر توقف و بازگشایی باید دلیل مشخص داشته باشیم.

وی افزود: سوال این است که با توجه به اینکه ناظر معاملات در فرابورس، سهامدار فرابورس نیست، انگیزه آن از توقف نماد در روزهای منفی چه باید باشد؟ و اساساً آیا عملکرد مدیران فرابورس به این موضوع گره خورده است؟ در هر شرایطی پیامدهای رشد و افت قیمت برای ما به عنوان ناظر وجود دارد. از سویی آیا شرکت فرابورس ایران به عنوان یک شخص تحت نظارت، راه تخلف کردن دارد؟ در پاسخ باید بگویم خیر. چراکه سازمان بورس به عنوان ناظر بالادستی فرابورس روند معاملات نماد و اقدامات ما در خصوص نماد فرابورس را بررسی می‌کند.

معاون نظارت بازار فرابورس ایران گفت: طی روزهای گذشته نیز در هنگام سفارش گیری معاملات فرابورس ظن دستکاری ایجاد شد و همانند سایر بورس­های دنیا به معاملات سهم وقفه دادیم تا هم از سوی ما بررسی‌های لازم انجام شود و هم سهامداران بررسی لازم روی اطلاعات مربوط به نماد فرابورس داشته باشند. پس از بررسی­های انجام شده حین بازار سفارش گیری در نماد فرابورس از سر گرفته شد و این بازگشایی در شرایطی اتفاق افتاد که بازار مثبت بود و نماد دارای صف خرید چندین برابری نسبت به عرضه بود اما به دلیل ظن دستکاری، نماد برای بار دیگر متوقف شد.

نماد 5 روز تعلیق شده چرا؟ سازمان هم برای بررسی به ‌زمان نیاز دارد

خواجه حق وردی گفت: طی روز گذشته نماد فرابورس به مدت حداکثر ۵ روز معاملاتی توسط سازمان بورس تعلیق شد که نشان می‌دهد سازمان بورس هم نیاز به زمان برای بررسی اطلاعاتی یا معاملاتی دارد. مهم‌ترین نکته این است که لازم است ما به عنوان ناظر بر روی نماد فرابورس حساسیت داشته باشیم و دقیق‌تر عمل کنیم.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24