Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: برای واردات خودرو فقط نمایندگی‌های شرکت‌های خارجی مجاز نیستند و هر شخص حقیقی و حقوقی می‌تواند واردات را انجام دهد و عملاً سعی کرده‌ایم که انحصار را حذف کنیم تا بازار خودرو متعادل و قیمت‌ها واقعی‌تر شود.

حذف انحصار واردات خودرو در مصوبه جدید مجلس

بورس24 : نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: برای واردات خودرو فقط نمایندگی‌های شرکت‌های خارجی مجاز نیستند و هر شخص حقیقی و حقوقی می‌تواند واردات را انجام دهد و عملاً سعی کرده‌ایم که انحصار را حذف کنیم تا بازار خودرو متعادل و قیمت‌ها واقعی‌تر شود.

علی جدی در خصوص طرح عرضه خودرو در بورس کالا و واردات خودرو، گفت: در حال حاضر طرح عرضه خودرو در بورس کالا در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نهایی نشده و در حال بررسی است.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: امروز بحث واردات خودرو مصوب شده است به علت اینکه تولید داخلی ازنظر کیفیت، کمیت خودرو پاسخگوی تقاضا نیست به همین دلیل حاشیه بازار در کشور ایجادشده است به‌صورتی که ماشین‌های خارجی با ۸ برابر قیمت واقعی در حوزه بین‌المللی عرضه می‌شود همچنین خودرو‌های داخلی نیز به همین صورت عرضه می‌شوند.

وی افزود: لذا ناوگان عمومی، ناوگان حمل‌ونقل سواری و سنگین فرسوده شده و مسئله در کشور ایجاد کرده است.

جدی اظهار کرد: لذا در این طرح واردات خودرو را مشروط به ارز‌های بدون منشأ کردیم یعنی ارزی که به بانک مرکزی تعهدی ندارد یا ارزها را از محل صادرات قطعات خودرو، خودرو و انواع نیرومحرکه آزاد کردیم.

وی در ادامه اذعان کرد: چند تبصره نیز قرار داده‌ایم یکی از این تبصره‌ها در این خصوص است که هر ۶ ماه یکبار میزان خودروی موردنیاز داخل از محل واردات را شورای رقابت اعلام کند یعنی سقف را اعلام می‌کنند و به همان میزان واردات انجام‌ می‌شود و به این صورت نیست که هرچقدر که‌ می‌خواهند واردات انجام دهند و به تولید داخل ضربه وارد کنند.

جدی افزود: مورد بعدی اینکه برای واردات خودرو فقط نمایندگی‌های شرکت‌های خارجی مجاز نیستند و هر شخص حقیقی و حقوقی می‌تواند واردات را انجام دهد و عملاً سعی کرده‌ایم که انحصار را حذف کنیم تا بازار خودرو متعادل و قیمت‌ها واقعی‌تر شود.

منبع: میزان

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24