Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

وزارت صمت برنامه تغییر تیراژ و نوع تولیدات صنعت خودرو را تا پایان سال جاری در دستور کار دارد همچنین برنامه‌های دیگری برای بهبود شرایط این صنعت تا سال ١۴٠١ و ١۴٠٢ اجرایی می‌شود.

معاون وزیر: تغییر ظرفیت تولید خودرو برنامه جدید وزارت صمت است

بورس24 : وزارت صمت برنامه تغییر تیراژ و نوع تولیدات صنعت خودرو را تا پایان سال جاری در دستور کار دارد همچنین برنامه‌های دیگری برای بهبود شرایط این صنعت تا سال 1401 و 1402 اجرایی می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان مطلب فوق به برنامه های وزارت صمت برای عرضه خودرو در بورس کالا اشاره کرد و گفت: عرضه خودرو در بورس کالا وابسته به طرحی است که در اختیار مجلس قرار دارد و اکنون در حال طی کردن مراحل پایانی است.

محسن صالحی‌نیا، اظهارکرد: اکنون نمی توان نسبت به عرضه خودرو در بورس کالا و تاثیر آن در بازار این کالا اظهارنظر دقیقی ارائه کرد و باید منتظر نتایج بررسی های کمیسیون شد.

وی به صحبت های مطرح شده از سوی وزیر صمت مبنی بر دو برنامه ۶ ماهه و ۲ ساله این وزارتخانه برای صنعت خودروسازی کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط موجود در کشور، طرح و برنامه هایی برای بهبود وضعیت بازار خودرو در نظر گرفته شده است که در مرحله تدوین است. همچنین برخی از برنامه ها در راستای تغییر میزان تولید خودرو در دستور کار وزارت صمت قرار دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه تاکنون جزییات این طرح به طور دقیق تدوین نشده است، اظهار کرد: اکنون در حال جمع بندی برنامه های مدنظر وزارت صمت در حوزه خودرو هستیم و ممکن است تا سه یا چهار روز آینده جزییات دقیق آن مشخص شود.

وی با بیان اینکه افزایش میزان تولید از جمله مسایلی است که در طرح جدید مورد بحث قرار گرفته است، افزود: نظر وزیر صمت بر این است که میزان تولید خودرو که برای ٦ ماه آینده در نظر گرفته شده است به صورت افزایشی پیش بینی شود و در کنار آن قرار است پارامترهای دیگری برای این حوزه طراحی شود.

صالحی‌نیا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا افزایش میزان تولید خودرو باعث کاهش قیمت این کالا می‌شود، گفت: تعیین قیمت خودرو براساس مصوبه شورای رقابت است و خودروساز نقشی در تعیین آن ندارد.

معاون وزیر صمت خاطرنشان کرد: در چند وقت گذشته افزایش نرخ ارز تغییراتی در قیمت خودرو ایجاد کرد که زمینه نوسان قیمت در بازار شد.

منبع: سنا

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24