Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

«بپاس» را می توان از نظر نقد شوندگی و فاصله داشتن از هیجانات مثبت و منفی بازار جزو بهترین های بازار سهام طبقه بندی کرد.

گام بلند بیمه پاسارگاد برای حفظ هر چه بیشتر حقوق صاحبان سهام

بورس24 : «بپاس» را می توان از نظر نقد شوندگی و فاصله داشتن از هیجانات مثبت و منفی بازار جزو بهترین های بازار سهام طبقه بندی کرد.

تیم مدیریتی بیمه پاسارگاد جزو معدود شرکت هایی است که از تمام زوایا و بخش ها در راستای حفظ حقوق صاحبان سهام گام برداشته است. به نحوی که بهترین مدل کسب و کار را با در اختیار داشتن پرتفوی بیمه ای متنوع و پر بازده پیاده سازی کرده است.

از طرفی این شرکت بیمه ای در حوزه سرمایه گذاری هم موفق بوده است و ترکیب دارایی ها را طوری چیده است که هم در بازارسهام فعال بازدهی خوبی و پرتفوب با ارزشی دارد و هم در بخش های بدون ریسک ( سپرده و اوراق) موجودی قابل توجهی دارد.

بیمه پاسارگاد همچنین درآمدهای ارزی خوبی هم از محل انجام امور بیمه ای طی سالیان اخیر کسب کرده که این موضوع منجر شده تا شرکت از منظر استحکام بنیه سرمایه ای و اهرم های مالی شرکت از تمام جهات کم ریسک باشد .

بیمه پاسارگاد همواره در طی سالیان اخیر سودهای سالانه را کمتر تقسیم کرد و بیشتر به حساب انباشته برد و از این محل افزایش سرمایه هایی را عملیاتی کرد تا سهامداران نیز از این محل تحت عنوان سهام جایزه بازدهی های بسیار خوبی را کسب کنند.

شرکت بیمه پاسارگاد با سرمایه 45 میلیارد تومان در زمستان سال 1385 به ثبت رسید و فعالیت خود را آغاز نمود و در طی ۱۵ سال سرمایه خود را به 20,412 میلیارد ریال رساند، سرمایه ای که در بین شرکت های خصوصی بیمه ای نظیر ندارد.

این شرکت بیمه ای برنامه شش هزار میلیارد تومانی شدن را در دستور کار دارد و هیات مدیره نیز پیشنهاد این افزایش سرمایه را اخیرا در کدال منتشر کرد.اما موضوعی که باز هم بیمه پاسارگاد را به عنوان اولین شرکت بیمه ای بر اساس جلسات و رایزنی های که با بیمه مرکزی به عنوان نهاد ناظر شرکت های بیمه ای مورد بررسی قرارداد و متمایز از سایر شرکت ها کرد توجه تصمیم سازان این شرکت به سهامداران است، بیمه پاسارگاد در راستای خلق بیشترین ارزش برای سهامداران و مشتریان تغییراتی را در برنامه افزایش سرمایه خود داشت.

این شرکت همواره به دلیل حفظ توانگری مالی در سطح ۱ و قبول حداکثر تعهدات در راستای خلق ارزش و توسعه کسب و کار سود محقق شده سالانه را به حساب انباشته می برد اما این بار در نظر دارد تا افزایش سرمایه جدید خود را برای رسیدن به هدف شش هزار میلیارد تومان سرمایه طی رایزنی هایی که با بیمه مرکزی داشته بر اساس مجوزهای دریافتی و تصویب مجمع عملیاتی کند، اقدامی که از چند منظر به نفع سهامداران خواهد ابتدائا اینکه سهامداران از دریافت سهام جایزه منتفع می شوند و در گام بعد سود بیشتری در مجامع سالانه بین سهامداران تقسیم خواهد شد که منجر به بیشترین بازده برای سهامداران خواهد بود، سود بدون ریسک سالانه، سهام جایزه و نوسانات صعودی و پایدار بدور از هیجان در قیمت سهم.

از دیگر مواردی که می تواند در آینده به منظور افزایش سرمایه در بیمه پاسارگاد عملیاتی شود افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی های ثابت و سرمایه گذاری هاست که این شرکت بیمه ای در این سرفصل نیز پتانسیل های بسیار خوبی دارد با توجه به شعب تمیلکی در اختیار شرکت بیمه، برج خیابان آفریقا و سایر سرمایه گذاری ها امکان خوبی نیز در این راستا برای بیمه پاسارگاد فراهم است تا در راستای افزایش سرمایه های کلان تر گام های آتی را بردارد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24