Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

ایزد خواه: ظرف ۲ ماه آینده به صحن خواهد آمد روح الله ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در گفت و گویی با اشاره به آخرین جزئیات عرضه خودرو در بورس کالا، گفت: در بحث تولید و عرضه خودرو طرحی را تهیه کرده ایم، که...

طرح عرضه خودرو در بورس کالا در کمیسیون صنایع مجلس تصویب شد

بورس24 : عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: طرح عرضه خودرو در بورس کالا در کمیسیون صنایع تصویب شده و ظرف ۲ ماه آینده به صحن خواهد آمد.

روح الله ایزد خواه عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در گفت و گویی با اشاره به آخرین جزئیات عرضه خودرو در بورس کالا، گفت: در بحث تولید و عرضه خودرو طرحی را تهیه کرده ایم که شامل ۲۰ ماده است و در آن هم بحث اسقاط خودرو و هم عرضه خودرو در بورس کالا گفته شده است.

او با تاکید بر اینکه عرضه خودرو در بورس کالا می تواند بازار خودرو را کنترل و قیمت ها را شفاف کند، گفت: تجربه موفق عرضه سیمان در بورس کالا را دیدیم که قیمت این کالا با عرضه در بورس تا حد زیادی کاهش یافت. در گذشته که سیمان در بورس عرضه نمی شد، بحث های مختلفی به آن وارد بود به طور مثال بحث تامین برق واحد‌های سیمان، بحث جلوگیری از احتکار‌هایی که رخ داده بود تماما در سیمان پررنگ بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تشریح کرد: معتقد هستیم این شفافیت و کاهش قیمتی که در سیمان رخ داد، در مورد خودرو نیز رخ می‌دهد که یا عرضه خودرو در بورس کالا هم بازار آن شفاف می‌شود و جلوی رانت‌ها و دلالی‌ها گرفته می‌شود.

ایزدخواه با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد خودرو‌های تولیدی در سال به قصد مصرف خریداری نمی‌شود، گفت: بلکه به قصد خرید و فروش و کسب سود مضاعفی که برخی دنبال آن هستند به فروش، می روند. برای جلوگیری از این اتفاق بحث عرضه خودرو در بورس کالا مطرح است آن هم با شرایطی خاص است.

او گفت: برخی ادعا کرده اند این موضوع در شرایطی است که اگر خودرو در بورس کالا رود، قیمت متفاوتی خواهد داشت و بدون قید و بند خواهد بود، اما اینگونه نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24