Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

به دنبال اجرایی شدن دستورالعمل اعطای مجوز سپرده‌گذاری رقابت بین شرکت های سپرده گذاری شکل می‌گیرد که این امر بهبود روند خدمات دهی در بازار سرمایه را به همراه می‌آورد.

دهقان دهنوی: دنبال انحصارزادیی از سپرده گذاری بازار سرمایه هستیم

بورس24 : به دنبال اجرایی شدن دستورالعمل اعطای مجوز سپرده‌گذاری رقابت بین شرکت های سپرده گذاری شکل می‌گیرد که این امر بهبود روند خدمات دهی در بازار سرمایه را به همراه می‌آورد.

«محمدعلی دهقان دهنوی»، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار به ارائه توضیحاتی درخصوص تهیه دستورالعمل جدید مبنی بر اعطای مجوز سپرده گذاری پرداخت و گفت: شرکت سپرده گذاری، شرکتی است که بحث تسویه معاملات و نگهداری اطلاعات سهامداران را انجام می دهد. سپرده‌گذاری یک شرکت سهامی خاص است که صحبت‌هایی برای تبدیل آن به سهامی عام مطرح شده است.

وی اظهار داشت: نکته مهم این است که باید در بازار مالی رقابت بین شرکت ها ایجاد شود تا این رقابت منجر به ارتقای کمیت و کیفیت خدمات شود.

دهقان دهنوی به هدف از اجرای این تصمیم اشاره کرد و گفت: هدف از این اقدام این است که مجوزی برای سپرده گذاری وجود داشته باشد تا اگر مجموعه های توانمند دیگری وجود دارند که می‌توانند خدمات بهتر و با کیفیت تری را به سهامداران ارائه دهند قادر به دریافت مجوز باشند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: اجرایی شدن این تصمیم منجر به ایجاد رقابت بین شرکت های سپرده‌گذاری می‌شود که این امر به دنبال خود بهبود روند خدمات دهی در بازار سرمایه را به همراه می‌آورد.

وی با بیان اینکه در کنار اقداماتی که برای بهبود وضعیت بازار سرمایه انجام شده این اقدام نیز در دستور کار قرار گرفت تا خدمات‌دهی بهتری از این طریق در اختیار سهامداران قرار گیرد، گفت: ارزیابی ما از این اقدام این است که نهایی شدن این اتفاق به نفع بازار سرمایه تمام می‌شود، به همین دلیل به دنبال فعالیت های توسعه‌ای، در راستای انحصارزدایی از این حوزه هستیم.

دهقان دهنوی به موضوع احراز هویت در نامه ابلاغ شده روز گذشته اشاره کرد و گفت: این موضوع مساله جداگانه دیگری است که به آن پرداخته شد، در قانون تصریح شده همه افرادی که در حال فعالیت بازارهای مالی هستند باید احراز هویت شوندکه سامانه سجام این وظیفه را به درستی پیش می‌برد و احراز هویت از طریق این سامانه به درستی و به سهولت در حال انجام است.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اینکه شرکت سپرده گذاری زمان بندی مربوط به احراز هویت را برای افرادی که تا به حال احراز هویت نشده اند اعلام کرده است، گفت: درخواست ما از سهامداران این است که هر چه زودتر احراز هویت را در دستور کار خود قرار دهند و آن را برای نظم بخشیدن به معاملات بازار به اجرا برسانند.

دهقان دهنوی خاطرنشان کرد: در عین حال سهامداران ساکن در خارج از کشور، به دلیل عدم دسترسی به امکانات لازم و وجود برخی محدودیت ها نسبت به احراز هویت در سامانه سجام دغدغه‌هایی داشتند که مطابق صحبت‌های صورت گرفته زمان کافی برای احراز هویت این دسته از سرمایه‌گذاران در نظر گرفته می‌شود.

منبع: سنا

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24