Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

در افت چشمگیر روز گذشته ٣ نکته مهم وجود داشت. نکته نخست اینکه کلیه نمادها به صف فروش ننشستند. نکته دوم اینکه حجم صفوف فروش نسبت به ارزش کل معاملات چندان با اهمیت نبود. و نکته سوم اینکه در پایان ساعت معاملات تعداد صفوف فروش مقداری کاهش یافت.

انتظار تغییر رنگ بورس از نیمه دوم

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات سومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته با فشار جدی عرضه استارت زد و از همان دقایق ابتدایی شاهد حرکت نمادها به سمت قیمت‌های درصد منفی بودیم. البته در این بین 3 نکته مهم وجود داشت. نکته نخست اینکه کلیه نمادها به صف فروش ننشستند. نکته دوم اینکه حجم صفوف فروش نسبت به ارزش کل معاملات چندان با اهمیت نبود. و نکته سوم اینکه در پایان ساعت معاملات تعداد صفوف فروش مقداری کاهش یافت.

به نظر می‌رسد ذهن بازار درگیر برخی ابهامات نظیر: افزایش احتمالی نرخ سود بانکی، قیمت‌گذاری دستوری به دلیل یکدست نبودن تفکر تیم اقتصادی دولت، اصلاح قیمت حامل‌های انرژی، قطعی برق در تابستان و قطعی گاز و سوخت در زمستان و بحث آزادسازی سهام عدالت است. البته در این بین طبق روال عادی برنامه، قطعی‌های مکرر آنلاین‌ها را داریم که به شرایط موجود دامن زده است.

درخصوص اصلاح نرخ حامل‌های انرژی باید گفت که این رویداد اگر در سال جاری هم اجرایی نگردد، احتمالا برای سال آتی با مسلط شدن دولت کلید خواهد خورد. و این موضوع نیز در تحلیل بسیاری از سرمایه‌گذاران و فعالان بازار دیده شده است. اما در مقطع قعلی بعید به نظر می‌رسد که دولت برنامه افزایش نرخ سود بانکی را در دستور داشته باشد. به نظر مشخص نبودن سیاست اقتصادی دولت عامل اصلی فشار عرضه در بازار باشد.

توجه کنیم که در بازار ما شرکت‌هایی هستند که با دلار نیمایی 23 هزار تومان یا بدون حذف ارز ترجیحی، در p.e منطقی هستند. برخی شرکت‌های خدماتی یا مالی نیز، بدون بازده در سه ماه اخیر در محدوده p.e fw مطلوب هستند. تمام بازار منفی است و این به شما فرصت می‌دهد که سهم‌هایی که بازده داده‌اند را با سهم‌هایی که در نقطه مطلوب هستند، معاوضه کنید.

برای امروز احتمالا شرایط بهتری را داشته باشیم. با این حال به نظر در دقایق ابتدایی فشار عرضه داشته باشیم اما با گذر از ساعت 10 انتظار بهبود تقاضا و افزایش حجم معاملات وجود دارد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24