Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

دستگاه‌های دولتی براساس مأموریتی که دارند باید شفاف سازی را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده و دارایی‌های مردم را به درستی مدیریت کنند.

شفاف سازی گام اول اعتماد سازی در بازار سرمایه

بورس24 : دستگاه‌های دولتی براساس مأموریتی که دارند باید شفاف سازی را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده و دارایی‌های مردم را به درستی مدیریت کنند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه موضوع شفاف‌سازی دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی از بحث‌های مهم نمایندگان مجلس شورای اسلامی است، گفت: یکی از مهمترین مسایلی که می‌تواند مسیر تصمیم گیری را برای این نظام و یا مردم هموار کند، شفاف‌سازی عملکردها است.

رمضانعلی سنگدوینی افزود: سرمایه‌گذارانی که خواهان ورود به بازار سرمایه هستند باید بدانند که سازمان بورس چگونه و به کدام سمت و سو ( مسائل مالی، تولیدی و توسعه ای) حرکت می‌کند.

وی اعلام کرد: با توجه به انتشار صورت‌های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار که بسیار مثبت ارزیابی می‌شود، دیگر سازمان‌ها و نهادهای مالی هم برای شفاف سازی صورت‌های مالی خود تشویق شدند.

سنگدوینی تاکید کرد: با توجه به حضور ۵۰ میلیون نفری سرمایه گذاران در بازار سرمایه، شفاف‌سازی یک ضرورت است تا مردم نسبت به بازار سرمایه بی اعتماد نشوند زیرا در سال گذشته بسیاری از سرمایه گذاران بدون اطلاعات و آگاهی کامل،سرمایه‌های خود را وارد بازار کرده و دچار ضرر و زیان شدند.

وی گفت: دستگاه‌های دولتی براساس ماموریتی که دارند باید شفاف سازی را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده و دارایی‌های مردم را به درستی مدیریت کنند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا اظهار کرد: به نظر می رسد اقدام سازمان بورس برای انتشار صورت های مالی قابل تقدیر است زیرا امیدواری مردم و اعتماد از دست رفته آنان را به بازار سرمایه برگرداند.

وی با بیان اینکه شفاف سازی اعتماد بین مردم و دستگاه‌های دولتی را به همراه خواهد داشت،خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی نظارت کننده و ناظر بر قوانین است بنابراین به نظر می‌رسد وزارت خانه‌های متولی باید وارد این موضوع مهم شده و اعتمادسازی را در همه ارکان اقتصاد رقم بزنند و مجلس نیز براساس قوانین نظارت و تشویق‌های خود را برای متولیان امر خواهد داشت.

منبع: سنا

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24