Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

حدود دو ماه است که شرکت های فولادی با مشکل تامین برق دست و پنجه نرم می کنند. کاهش قابل توجه برق مصرفی این کارخانه ها موجب پایین آمدن تولید و به تبع، فروش آن ها شده است.

گلایه یک شرکت نوردی از توانیر و فولاد سازها؛ ٧٠ روز است که فولاد مبارکه مواد اولیه خریداری شده «فاهواز» را تحویل نداده

بورس24 : حدود دو ماه است که شرکت های فولادی با مشکل تامین برق دست و پنجه نرم می کنند. کاهش قابل توجه برق مصرفی این کارخانه ها موجب پایین آمدن تولید و به تبع، فروش آن ها شده است.

جواد خدابخشی مدیر عامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت نورد و لوله اهواز در گفت و گو با خبرنگار بورس24 در خصوص آخرین وضعیت برق شرکت های فولادی ابراز داشت: در حال حاضر وضعیت برق کارخانه های فولادی بر اساس همان 10 درصد دیماندی است که اعلام شده بود و تلاش های ما برای افزایش سهم دیماند علی رغم قول هایی که داده شده بود، بی نتیجه ماند.

او افزود: هم اکنون میزان برق مصرفی کارخانه نورد و لوله اهواز 10 درصد دیماند در روز و 50 درصد در شب است و این یعنی عملا شرکت تولیدی ندارد. این شرایط برای کلیه شرکت ها صدق می کند. مشکل دوم که قطعا گریبان شرکت ما را خواهد گرفت عدم تحویل به موقع مواد اولیه یا همان اسلب هایی است که از فولاد مبارکه و سایر فولادسازها خریداری شده است.

وی اضافه کرد: متاسفانه شرکت های فولادساز نیز به دلیل مشکل قطعی برق نتوانستند مواد اولیه مورد نیاز ما را که از آن ها خریداری کردیم، تولید کرده و تحویل دهند. به عنوان مثال شرکت فولاد مبارکه پس از گذشت 70 روز از تاریخ قرارداد هنوز مواد اولیه خریداری شده را به ما تحویل نداده است. البته دلیل عدم تحویل مواد اولیه از سوی فولاد مبارکه و سایر فولادسازها که همان قطعی برق است، منطقی است. اما این موضوع فاهواز را با چالش های اساسی روبرو کرده و خواهد کرد.

خدابخشی تصریح کرد: اگر در آینده مشکل قطعی برق نیز مرتفع شود ما با مشکل مواد اولیه مواجه خواهیم بود. مواد اولیه ای که همواره ظرف 10 روز به فاهواز تحویل می شد حالا پس از 70 روز هنوز تحویل نشده و هیچ چشم انداز روشنی هم از زمان تحویل آن وجود ندارد.

او در ادامه با اشاره به قید شدن خسارت در قراردادهای خرید بابت عدم پرداخت به موقع مواد اولیه از سوی فولادسازان به فاهواز، بیان داشت: با توجه به این که تا پیش از این خریدهای انجام شده به موقع تحویل شرکت داده می شد هیچگونه تجربه پرداخت و دریافت خسارت از سوی مبارکه و سایر طرف های فولادی و ما وجود ندارد. اما اگر هم این خسارت ها قابل پیگیری و دریافت باشد قطره ایست در برابر دریای خسارت های ناشی از این موضوع. زیرا ضرر و زیان قید شده در قراردادها بسیار ناچیزتر از آن است که تبعات خسارتی که به شرکت فاهواز زده خواهد شد را جبران نماید.

وی گفت: بر اساس جلساتی که با اداره برق استان خوستان داشتیم زمان مشخصی برای برطرف کردن مشکل قطعی برق شرکت های فولادی اعلام نکرده اند و همچنان می گویند تا اطلاع ثانوی وضعیت برق بر همین منوال ادامه خواهد داشت. حال اگر فرض کنیم مشکل برق هم حل شود تکلیف عدم تحویل به موقع اسلب و سایر مواد چه خواهد شد؟ این یک بدهی است که به شرکت نورد و لوله اهواز و سایر شرکت های نوردی وجود دارد و در صورت استمرار این شرایط مشکلات اساسی برای شرکت ها در پی خواهد داشت.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24