Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

معاون وزیر تعاون با بیان اینکه سامانه جامع و هوشمند تعاون به ۴ سامانه دیگر وصل شده‌اند گفت:‌در آینده این سامانه به ١١ سامانه دیگر متصل می‌شوند.

مردم چطور از مجوز شرکت‌های تعاونی مسکن مطمئن شوند؟

بورس24 : معاون وزیر تعاون با بیان اینکه سامانه جامع و هوشمند تعاون به 4 سامانه دیگر وصل شده‌اند گفت:‌در آینده این سامانه به 11 سامانه دیگر متصل می‌شوند.

محمدجعفر کبیری افزود: امروز و در هفته بزرگداشت تعاون در کشور 268 طرح تعاونی با سرمایه‌گذاری به ارزش روز بیش از 3 هزار و 300 میلیارد تومان با اشتغال‌زایی برای 7 هزار نفر به بهره‌برداری رسید.

وی همچنین گفت: هفته‌ آینده 4 مرکز نوآوری بخش تعاون در بخش فرهنگی،‌ آموزشی، کشاورزی، فناوری اطلاعات و ارتباطات راه‌اندازی می‌شود.

معاون وزیر تعاون همچنین گفت: از هفته آینده یک خط اعتباری به مبلغ 2 هزار و 100 میلیارد تومان با کمک بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت تعاون راه‌اندازی و در اختیار تعاون‌گران قرار داده می‌شود تا در 6 ماه دوم امسال از تسهیلات این خط اعتباری استفاده کنند.

کبیری همچنین گفت:‌4 مرکز نوآوری برای بخش تعاون محل استقرار شتاب‌دهنده‌ها و طرح‌های دانش‌بنیان ، نوبنیان خواهد بود و در حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگی، کشاورزی و صادرات و فناوری اطلاعات خواهد بود و مرکز نوآوری و توسعه فناوری ایران منتا مستقر خواهد شد.

* شکایت از 3 شرکت تعاونی کلاهبردار بدون مجوز

وی در مورد شرکت‌های تعاونی مسکن که اقدام به ثبت‌نام از متقاضیان می‌کنند گفت: شرکت‌های تعاونی عمرانی که برای ساخت و ساز و احداث راه‌ها از وزارت راه و شهرسازی باید مجوز بگیرند و اگر 30 درصد پیشرفت پروژه داشته باشند می‌توانند مشارکت مردم را جلب کنند اما برخی از شرکت‌ها با عنوان شرکت‌های عمران از مردم پول می‌گیرند که معاونت وزارت تعاون تا کنون از سه شرکت به زعم و اتهام کلاهبرداری به مقام قضایی شکایت کرده و پرونده آنها در دادستانی بررسی می‌شود.

* مردم چطور از مجوز شرکت‌های تعاونی مسکن مطمئن شوند؟

معاون وزیر تعاون همچنین گفت: مردم دقت کنند در شرکت‌هایی که می‌خواهند مشارکت کنند از مجوز آن اطمینان حاصل کنند اگر شرکت‌های تعاونی دارای مجوز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باشد به محض واریز حق عضویت پیامک از جانب سامانه جامع و هوشمند تعاون دریافت می‌کنند.

کبیری گفت: مردم باید مراقبت کنند تا از طریق دریافت پیامک از اظهارات شرکت تعاونی مطمئن شوند وگرنه دچار مشکلات قانونی و یا کلاهبرداری می‌شوند.

وی در مورد اینکه تا کنون چه تعداد از شرکت‌های تعاونی متخلف به دادستانی معرفی شده‌اند گفت: ما از سه شرکت و مجموعه شکایت کرده‌ایم و مردم در مشارکت در طرح‌های این شرکت‌ها از اصالت مجوز آنها اطمینان حاصل کنند شرکت‌هایی که از وزارت راه و شهرسازی مجوز گرفته‌اند باید حداقل 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند و پس از آن فراخوان مشارکت مردمی بدهند.

* کاهش زمان ثبت شرکت‌های تعاونی از 70 به 7 روز

معاون وزیر تعاون همچنین در مورد اینکه سامانه جامع تعاون به چه تعداد از سامانه‌های دیگر متصل شده گفت:‌سامانه جامع تعاون تا کنون به 4 سامانه دیگر مانند ثبت‌احوال و ثبت اسناد متصل شده و این سامانه باید به 11 سامانه جامع دیگر متصل شود.

به گفته کبیری با راه‌اندازی سامانه جامع تعاون زمان ثبت یک شرکت تعاونی از 70 روز به 7 روز کاهش یافته است.

وی همچنین گفت: با اجرای حدود هزار طرح در قالب اشتغال پایدار روستایی و پرداخت 928 میلیارد تومان اشتغال قابل توجهی ایجاد شده است.همچنین در دو سال گذشته با تشکیل 5 هزار و 136 شرکت تعاونی با عضویت 119 هزار و 741 نفر میزان اشتغال ایجاد شده حدود 100 هزار و 685 فرصت شغلی پایدار در دو سال اخیر ایجاد شده است.

منبع: فارس

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24