Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

دوره های DBA خاطره شد... دانشپذیران فعلی نگران نباشند ؛ قول و قرار قدیم برقرار است اما...

اعلام جزئیات برگزاری دوره های جدید MBA بازار سرمایه

بورس24 : موضوع گواهینامه های بازار سرمایه همیشه حواشی زیادی داشته است، چندی پیش سازمان بورس و اوراق بهادار دوره هایی را تحت عنوان دوره های MBA و DBA بازار سرمایه را مطرح کرد که در آن دانش پذیران شرکت کننده می توانند مدارک بازار های مالی ایران شامل اصول بازار سرمایه، تحلیلگری، مدیریت نهادهای بازار سرمایه و مدیریت سبد اوراق بهادار را پس از گذراندن دوره و با اخذ معدل حداقل 17 اخذ نمایند، طی روز جاری خبری مبنی بر این موضوع منتشر شد که دانش پذیران پس از اتمام دوره ها باید یک آزمون جامع از سمت سازمان را نیز بگذارنند تا بتوانند این مدارک را از سازمان بورس اخذ نمایند، به همین دلیل کسانی که در این دوره ها ثبت نام کرده و هم اکنون در حال گذران این دوره ها هستند دچار ابهام شده و خواستار شفافیت شدند، خبرنگار بورس24 در این خصوص با مدیر آموزش سازمان بورس و اوراق بهادار گفت و گویی را انجام داده است.

آزمون جامع MBA صحت دارد ؛ اما مشمول دوره های فعلی نمی شود

امین سادات مدیر آموزش سازمان بورس در خصوص این موضوع گفت: این مسئله صحت دارد اما عطف به ما سبق نمی شود، یعنی دانش پذیرانی که قبلا و با مصوبه قبلی اقدام به ثبت نام در این دوره ها کرده اند با همان مصوبه گذشته یعنی بدون آزمون جامع این دوره ها را به اتمام خواهند رساند و دانش پذیرانی که از این به بعد اقدام به ثبت نام نمایند ، در نهایت باید آزمون جامعی که از تمامی دروس ارائه شده در دوره است، را نیز بگذرانند.

چرا سازمان بورس به دوره های MBA بازار سرمایه ورود پیدا کرد؟

وی ادامه داد: این آزمون، آزمون تحلیلگری نیست و یک آزمون جامع است، دلیل این موضوع نیز به آن بر می گردد که اعتراض ها در خصوص این که برخی اساتید سخت تر و برخی اساتید آسان تر می گیرند، وجود داشت و تصمیم بر آن شد که سازمان خود در پایان یک آزمون جامع را از دانش پذیران بگیرد.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که نمره قبولی در این آزمون چقدر باید باشد؟ گفت: علاوه بر حداکثر معدل 17 که طی دوره باید اخذ شود، دانش پذیران باید در این آزمون نیز به 70 درصد سوالات پاسخ درست بدهند.

وی در ادامه تاکید کرد: از این به بعد دوره DBA از دوره های آموزشی بازار سرمایه حذف شده و به دوره های MBA دوساله و یک ساله تقسیم بندی شده است. دانش پذیرانی که در دوره MBA دوساله شرکت کنند 4 مدرک بازار سرمایه شامل اصول بازار سرمایه، تحلیلگری، مدیریت نهادهای بازار سرمایه و مدیریت سبد اوراق بهادار و کسانی که در دوره یکساله شرکت کنند دو مدرک بازار سرمایه شامل اصول بازار و تحلیلگری را اخذ خواهند کرد.

فقط این 4 دانشگاه...

وی در خصوص این که چه دانشگاه ها و مراکزی در حال حاضر مجاز به برگزاری این آزمون ها هستند؟ گفت: در حال حاضر 4 دانشگاه علامه، الزهرا، خوارزمی و سازمان مدیریت صنعتی این دوره ها را برگزار کرده و مجوز آن را دارند.

سادات در پاسخ به این سوال که آیا تفاوتی بین این مدارک با مدارکی که از طریق آزمون های سازمان اخذ می شود وجود دارد؟ پاسخ داد: به لحاظ اجرایی و به لحاظ الزامات سازمان برای اخذ مجوزهای لازمه این دو مدرک تفاوتی ندارند و سازمان بورس تفاوتی بین این دو مدرک قائل نیست، اما در مدارک عنوان خواهد شد که این مدرک از طریق آزمون اخذ شده یا از طریق گذارندن دوره های تحت نظر سازمان.

این مقام مسئول در خصوص این که آیا سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص چگونگی اجرای این دوره ها که به صورت آنلاین باشد یا حضوری، الزاماتی دارد ؟ گفت: خیر ؛ این موضوع به هر موسسه یا مرکز آموزشی مربوط است، نحوه برگزاری آن در اختیار هر آموزشکده است و سازمان در این خصوص الزامی ندارد.

وی در پایان گفت: به زودی مصوبه جدید با تمام جزئیات منتشر خواهد شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24