Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

همه گیری بیماری کرونا، سلامت روانی جمعی ما را تحت تأثیر قرار داده است. بسیاری از ما مجبور شدیم غم و استرس بی سابقه‌ ای را پشت سر بگذاریم، اغلب در حالی که از دوستان و خانواده خود جدا شده ایم و رفت و آمد کمی داریم، نگران سلامت جسمانی خود نیز هستیم...

آیا کرونا باعث افزایش اختلالات تغذیه می‌ شود؟

بورس24 : همه گیری بیماری کرونا، سلامت روانی جمعی ما را تحت تأثیر قرار داده است. بسیاری از ما مجبور شدیم غم و استرس بی سابقه‌ای را پشت سر بگذاریم، اغلب در حالی که از دوستان و خانواده خود جدا شده ایم و رفت و آمد کمی داریم، نگران سلامت جسمانی خود نیز هستیم.

به گزارش سرویس خواندنی‌ های انتخاب به نقل از نشریه هلث کلیولند، دکتر سوزان آلبرز، روانشناس، می‌گوید: "اگر شما مستعد ابتلا به افسردگی، اضطراب یا اختلالات تغذیه‌ای بودید، آنچه در سال گذشته مشاهده کردیم این است که این همه گیری کرونا واقعاً تعداد افرادی را که با مشکلات روانی دست و پنجه نرم می‌کنند افزایش داده است و همچنین ممکن است توضیح دهد که چرا ما شاهد افزایش تعداد افرادی بوده ایم که در مورد اختلالات تغذیه به مراکز درمانی تماس می‌گرفتند. "

در نظرسنجی مجله بین المللی اختلالات تغذیه که در آگوست ۲۰۲۰ منتشر شد، حدود ۷۰ ٪ اختلالات تغذیه‌ای در دوران همه گیری، به دلیل افزایش "نگرانی‌های مربوط به غذا خوردن، شکل ظاهری و وزن، انگیزه برای فعالیت بدنی، تنهایی، غم و اندوه" عنوان شده است. ".

اما چرا اختلالات تغذیه‌ای در طول همه گیری کرونا افزایش یافت؟

توصیه‌هایی مانند فاصله گذاری اجتماعی به ما در برابر کرونا کمک کرد. با این حال، جدا شدن از دوستان و خانواده از نظر عاطفی عذاب آور بود. دکتر آلبرز می‌گوید: "در طول همه گیری کرونا، سطوح بالاتری از افسردگی، اضطراب و استرس وجود داشت، و این یک نمونه واقعی بود که دوره‌های انزوا و قطع ارتباط بر سلامت روان تاثیرگذار است. "

وی می‌افزاید:" انزوا محیط مناسبی را برای رشد اختلالات تغذیه‌ای فراهم می‌کند. وقتی تنها هستید می‌توانید به هر نحوی که می‌خواهید غذا بخورید، یا نخورید. ما سطوح شدید انزوا را با همه گیری تجربه کرده ایم. "

 افزایش اختلالات تغذیه
انواع مختلف اختلالات تغذیه چیست؟

دکتر آلبرز می‌گوید: "اختلالات تغذیه ناشی از نحوه فکر، احساس و ارتباط مردم با غذا در زندگی است. اختلالات تغذیه، یک وضعیت روانی است که در آن افراد مشغول عادات غذایی ناسالمند. "

اختلالات شایع تغذیه عبارتند از:

بی اشتهایی

بولیمیا

اختلال پرخوری

اختلال در مصرف مواد غذایی محدود کننده (ARFID)

چه چیزی باعث اختلالات خوردن می‌ شود؟

اختلالات خوردن تنها توسط یک عامل یا محرک ایجاد نمی‌شود. دکتر آلبرز می‌گوید: "وقتی به ژنتیک افراد نگاه می‌کنیم، می‌توانیم اعضای مختلف خانواده را که با اختلالات خوردن دست و پنجه نرم کرده اند، ببینیم. با این حال، یک مولفه اجتماعی/ روانی نیز وجود دارد.

اگر مشکلات عزت نفس دارید یا کمال گرا هستید، این مشکلات می‌تواند شما را مستعدتر کند، گروه دوستان یا اطرافیان شما نیز ممکن است تأثیر داشته باشند. اگر دوستانی دارید که با غذا خوردن مشکل دارند یا زیاد در مورد رژیم غذایی صحبت می‌ کنند، اگر در فرهنگ رژیم غذایی اشتباه غوطه ور هستید نیز ممکن است آسیب پذیر باشید. "

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24