Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

قیمت هر متر مربع آپارتمان در شهر تهران در مرداد ۱۴۰۰ با رشد ۳.۱ درصدی به ۳۰ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان رسیده است.

قیمت مسکن در شهر تهران با رشد ٣ درصدی به حوالی ٣١ میلیون تومان رسید

قیمت هر متر مربع آپارتمان در شهر تهران در مرداد ۱۴۰۰ با رشد ۳.۱ درصدی به ۳۰ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان رسیده است.

بررسی آمار منتشره وضعیت بازار مسکن در مرداد ۱۴۰۰ از سوی بانک مرکزی نشان می‌دهد متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۳۰ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان بوده که نسبت به ماه قبل ۳.۱ درصد رشد پیدا کرده است و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۳۴ درصد افزایش داشته است.

افزایش 34 درصدی قیمت مسکن در مرداد ماه 

بررسی‌ها حاکی از تداوم روند نزولی رشد نقطه به نقطه قیمت مسکن معامله شده در شهر تهران در ماه گذشته دارد به طوریکه متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده در شهر تهران در مرداد امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل ۳۴ درصد افزایش یافته و رشد این نرخ در فروردین ۹۱.۷، اردیبهشت ۶۹.۷، خرداد ۵۶.۶ و تیرماه ۴۳.۷ درصد بوده است.

تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در مرداد ۱۴۰۰ به حدود ۵ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی رسیده است که نسبت به ماه با رشد ۸.۴ درصدی و نسبت به ماه مشابه سال قبل کاهش ۳۹.۴ درصدی داشته است.

قیمت مسکن

در ماه مورد بررسی از ۵ هزار و ۴۹۹ واحد مسکونی معامله شده در تهران واحد‌های تا ۵ سال ساخت با سهم ۳۳.۲ درصدی بیشترین سهم را داشته اند البته این سهم در مقایسه با مرداد سال گذشته ۵.۳ درصد کاهش یافته است.

منطقه 5 پر معامله ترین منطقه تهران

بیشترین تعداد معاملات انجام شده در شهر تهران در مرداد ۱۴۰۰ مربوط به منطقه ۵ با ۱۶.۱ درصد از کل معاملات بوده و پس از آن مناطق ۱۰ با سهم ۱۰.۸ درصدی و منطقه ۲ سهم ۸.۸ درصدی داشته است.

در بین مناطق ۲۲ گانه شهرداری منطقه یک با قیمت هر متر مربع ۶۴ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان بیشترین متوسط قیمت و منطقه ۱۸ با قیمت ۱۴ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان کمترین قیمت را به خود اختصاص داده اند که منطقه یک ۲۲.۲ درصد و منطقه ۲۲ با ۴۷.۸ درصد رشد نسبت به سال گذشته روبرو بوده است.

تحولات اجاره بهای مسکن در مرداد ۱۴۰۰

بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و کل مناطق شهری در مردادماه سال ۱۴۰۰ نشان‌دهنده رشد به ترتیب معادل ۳۷.۸ و ۴۱.۲ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل است.

منبع: میزان

بیشتر بخوانید

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24