Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

جلسه هم اندیشی مدیران شرکت های صنعتی- معدنی گروه سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات شامل گل گهر، چادرملو، گهرزمین و تجلی در محل سالن همایش های «ومعادن» برگزار شد و در مورد سرمایه گذاری گسترده این مجموعه بزرگ صنعتی و معدنی در استانهای سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان بحث و تبادل نظر شد.

توسط شرکت‌های «ومعادن» صورت می‌گیرد؛ سرمایه‌گذاری ده‌ها هزارمیلیارد تومانی بزرگان معدن در سه استان کمتر توسعه‌یافته کشور

بورس24 : جلسه هم اندیشی مدیران شرکت های صنعتی- معدنی گروه سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات شامل گل گهر، چادرملو، گهرزمین و تجلی در محل سالن همایش های «ومعادن» برگزار شد و در مورد سرمایه گذاری گسترده این مجموعه بزرگ صنعتی و معدنی در استانهای سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان بحث و تبادل نظر شد.

در این نشست، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات عنوان کرد: هر چند در ابتدای فعالیت دولت جدید قرار داریم لیکن کار بزرگی را از مدتها پیش در راستای منافع ملی در هلدینگ آغاز کرده ایم که امید می رود با رویکردهای این دولت در موضوع محرومیت زدایی و پشتیبانی ها و مانع زدایی ها از جریان تولید، شاهد توسعه و شکوفایی این حرکت باشیم.

امیرحسین نادری در تبیین و توضیح این حرکت گفت: وجود ظرفیت های معدنی بالا در مناطق مختلف کشور از یکسو و نیاز موجود در زمینه تأمین مواد اولیه و ارتقای تولید و درآمدهای ارزی ناشی از صادرات غیرنفتی از سوی دیگر و به ویژه لزوم توجه بیشتر به استان های کمتر توسعه یافته ما را برآن داشت تا الگو و مدل عملیاتی ویژه ای را در حیطه امکانات و قابلیت های خود طراحی و اجرا کنیم که می تواند در سایر صنایع و بنگاههای تولیدی مورد استفاده قرار گیرد؛

به عنوان مثال پروژه عظیم انتقال آب خلیج فارس به کویر مرکزی ایران را می توان نمونه ای موفق از الگوی مذکور دانست. از نظر اقتصادی صرف هزینه های هنگفت برای آبرسانی به مردم مناطق کویر مرکزی، با محدودیت های مالی دولت، امکانپذیر نبود. لیکن با پیوست طرح های بزرگ صنایع معدنی و فلزی، با تبدیل تهدید به فرصت، این طرح توجیه اقتصادی یافته و با تأمین منابع مورد نیاز جامه اجرا پوشید. در واقع یک کار غیرقابل اجرا با یک طراحی عملیاتی و همگرایی شرکتهای بزرگ، به ویژه همت تحسین برانگیز مجموعه گل گهر در کنار سایر شرکاء به یک دستاورد اجرایی مبدل شد، به گونه ای که منشاء برکات و منافع بسیاری برای کشور، مردم منطقه و سهامداران شرکتها گردید.

امیرحسین نادری

مدیر عامل «ومعادن» در ادامه این نشست آمار مبسوطی از وضعیت اجتماعی و اقتصادی سه استان کمتر توسعه یافته سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان ارائه کرد و افزود: متوسط درآمد یک خانوار شهری و روستایی در این سه استان از میانگین درآمد یک خانوار شهری و روستایی در کل کشور کمتر است و اختلاف بالایی با درآمد شهری همانند تهران دارد.

این سه استان ده درصد از جمعیت کشور را در خود جای داده و نرخ بیکاری در این سه استان از میانگین نرخ بیکاری کل کشور بیشتر است. در استان سیستان و بلوچستان شاهد کمترین برخورداری از تاسیسات آب شهری و روستایی نسبت به سایر استانهای کشور هستیم و در دو استان دیگر هم با مشکلات جدی در زمینه تأمین آب مورد نیاز مردم مواجهیم.

نادری با اشاره به ظرفیت های بالای معدنی این سه استان تاکید کرد: استفاده درست از ظرفیت های معدنی موجود در این استانها می تواند ضمن بازدهی قابل قبول برای شرکتها، موجب تولید اشتغال پایدار در سطح وسیع و انتفاع مردم منطقه از طریق اعطای اولویت واگذاری بخش عمده ای از سهام به آنان گردد.

وی افزود: به عنوان بزرگترین هلدینگ تخصصی سرمایه گذاری در حوزه معادن و فلزات فعال در بورس برنامه منسجمی برای سرمایه گذاری کلان در این مناطق داریم که با حضور بزرگترین شرکتهای معدنی و صنعتی همچون گل گهر، چادرملو، گهرزمین و استفاده از توان تخصصی اولین شرکت سهامی عام پروژه یعنی تجلی توسعه معادن و فلزات ان شاءالله به فضل الهی و حمایت و همراهی مسئولین امر آن را اجرایی خواهیم نمود.

این برنامه شامل تاسیس و تکمیل زنجیره تولید صنایع معدنی و فلزی به ویژه پلی متالها در استانهای فوق الذکر، ثروت آفرینی برای مردم منطقه، توسعه اشتغال و اجرای طرح های زیربنایی همچون انتقال آب و تأمین برق مورد نیاز آنان خواهد بود.

نادری یادآوری کرد در ماه های اخیر در منطقه غرب کشور هم برنامه های بزرگی را شروع کرده ایم و برآورد امروز ما از ذخایری که در قالب شرکت فولاد کردستان برای بهره برداری از آن سرمایه گذاری کرده ایم بالغ بر ۱۵۰ میلیون تن است و این امر منجر به برخورداری مردم شریف کردستان از سهام پروژه و توسعه قابل توجه اشتغال در منطقه خواهد شد.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات همچنین تاکید کرد: خیلی مهم است که مسئولین امر در واگذاری پهنه های معدنی به ویژه در مناطق کم برخوردار صرفا به اجرای تشریفات اداری معمول بسنده نکنند چرا که در این امور اهلیت داشتن شرکتها از منظر توانمندی تخصصی، پشتوانه مالی و اراده واقعی ایشان در اجرایی کردن طرح ها و رساندن به موقع آنها به بهره برداری از شرایط بسیار ضروری برای منتفع شدن کشور و حرکت در راستای محرومیت زدایی است.

منبع: روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24