Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

روز دوشنبه یکم شهریور ماه، «شبندر» در پاسخ به شایعاتی که در خصوص عدم ثبت افزایش سرمایه این شرکت منتشر شده شفاف سازی داد و نامه ثبت افزایش سرمایه شرکت که صورت جلسه مجمع عمومی فوق العاده مورخ ١٨ خرداد ماه بود را منتشر کرد تا مهر باطلی بر تمام این شایعات بزند.

فردا ؛ روز پاگشایی از «شبندر» اعلام شد

بورس24 : روز دوشنبه یکم شهریور ماه شبندر در پاسخ به شایعاتی که در خصوص عدم ثبت افزایش سرمایه این شرکت منتشر شده شفاف سازی داد و نامه ثبت افزایش سرمایه شرکت که صورت جلسه مجمع عمومی فوق العاده مورخ 18 خرداد ماه بود را منتشر کرد تا مهر باطلی بر تمام این شایعات بزند.

تاجیک رئیس حسابداری مالی شرکت پالایش نفت بندرعباس درباره آخرین وضعیت ثبت افزایش سرمایه این شرکت به خبرنگار بورس24 گفت: متاسفانه تعطیلی های اخیر و همچنین شرایط کرونا موجب به تاخیر افتادن امور مربوط به ثبت افزایش سرمایه شرکت شده اما ما هر روز موضوع را از اداره ثبت شرکت ها پیگیری کردیم تا اگر موردی باشد آن را برطرف نماییم. بالاخره پس از پیگیری های به عمل آمده افزایش سرمایه شبندر در اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسید و ما آگهی آن را از طریق کدال منتشر کردیم و به سپرده گذاری مرکزی نیز اعلام کردیم تا تعداد سهام سهامداران واقعی شود.

او افزود: البته قبل از ثبت افزایش سرمایه هم سهامداران می توانستند با مراجعه به سایت سپرده گذاری مرکزی تعداد سهام جایزه ای که به آن ها تعلق گرفته ملاحظه نمایند اما قبل از ثبت در پورتفوی سهامداران لحاظ نشده بود.

تاجیک اضافه کرد: معمولا بعد از ثبت آگهی افزایش سرمایه شرکت ها یک الی 2 روز بعد نمادها بازگشایی می شوند. بنابراین می توان برگشت نماد شبندر به بازار را طی روزهای ابتدایی هفته آینده بسیار محتمل دانست.

وی در خصوص سودهای تقسیمی سهامداران نیز بیان داشت: ما روز دوشنبه یکم شهریور ماه وجه لازم جهت واریز سود نقدی سهامداران را تامین کردیم و سه شنبه عصر این مبالغ به حساب سجام سهامداران واریز شد.

او در پاسخ به اینکه آیا به سهام جایزه سهامدارانی که در مجمع افزایش سرمایه شرکت کرده اند هم سود نقدی تعلق می گیرد یا خیر، تصریح کرد: با توجه به این که در زمان برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی 99 شبندر به منظور تصویب صورت های مالی و تقسیم سود، افزایش سرمایه شبندر به ثبت نرسیده بود سود نقدی مصوب مجمع به سهام جایزه تعلق نگرفت و فقط تعداد اصلی سهام شامل سود تقسیمی مجمع شد.

مجوز سازمان خصوصی سازی دریافت شد

همچنین ولی اله جعفری، رئیس اداره اداره نظارت بر ناشران گروه شیمیایی و غذایی در خصوص توقف نماد «شبندر» به خبرنگار بورس24 گفت: در خرداد ماه امسال «شبندر» افزایش سرمایه ای از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها و سود انباشته انجام داده است. طبق دستور العمل اگر افزایش سرمایه از محل صدور سهام جایزه و بیشتر از ۲۰۰ درصد باشد تا ثبت افزایش سرمایه نماد متوقف است.

وی گفت: از آنجایی که سهام عدالت در ترکیب شبندر بوده باید از سازمان خصوصی سازی هم مجوز دریافت شود که طبق شفاف سازی دو روز گذشته، این اجازه گرفته شده و در حال انجام کارهای ثبتی است.

نماد احتمالا فردا بازگشایی می شود

در ادامه محمد رضا صدری اصفهانی مدیر مالی «شبندر» درباره زمان بازگشایی نماد این شرکت به خبرنگار بورس24 گفت: ابتدا اینکه، دلیل طولانی شدن زمان ثبت افزایش سرمایه را طی اطلاعیه ای که در کدال منتشر شد، شفاف سازی کردیم.

وی افزود: ان شاءالله اگر مشکل خاصی پیش نیاید یکشنبه همین هفته (فردا) با ثبت افزایش سرمایه ، نماد بازگشایی خواهد شد.

گفتنی است نماد شنبدر از 12 خرداد ماه با قیمت 21،360 ریال متوقف شد و در مجمع فوق العاده ای که در تاریخ 18 خرداد ماه برگزار کرد 368 درصد افزایش سرمایه را به تصویب رساند. سپس 27 تیرماه مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی منتهی به 30 اسفند 99 را برگزار کرد و از مجموع 4،673 ریال سود واقعی محقق شده مبلغ 3،850 ریال را به عنوان سود نقدی مصوب کرد.

قیمت تئوریک شبندر پس از افزایش سرمایه در تابلوی بورس 3،739 ریال نشان داده می شود که با توجه به وضعیت مناسب عملیاتی این شرکت و همچنین رشد قیمتی که همگروه های این شرکت پالایشی در دوران غیبت آن در بازار سرمایه داشتند، انتظار می رود نماد شبندر با قیمت مناسبی بازگشایی شود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24