Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بر اساس اخبار شنیده شده مقرر شده تا از شهریور ماه نرخ تایرهای داخلی ١۵ درصد افزایش یابد. این در حالی است که تورم تیر ماه بالای ۴٠ درصد اعلام شده است.

افزایش نرخ ١۵ درصدی تایر قطعی شد

بورس24 : بر اساس اخبار شنیده شده مقرر شده تا از شهریور ماه نرخ تایرهای داخلی 15 درصد افزایش یابد. این در حالی است که تورم تیر ماه بالای 40 درصد اعلام شده است.

مصطفی تنها سخنگوی انجمن تایرسازان در خصوص اخبار منتشر شده مبنی بر افزایش نرخ قریب الوقوع تایر به خبرنگار بورس24 گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده توسط تولیدکنندگان تایر مقرر شد تا از شهریور ماه نرخ انواع تایر 15 درصد افزایش یابد.

وی اضافه کرد: متاسفانه تورم سنگینی بر کشور حکمفرماست. تولیدکنندگان تایر هر بار مواد اولیه مورد نیاز خود را گران تر از دفعه قبلی تهیه می کنند. روغن، دوده، نخ تایر، سیم تایر و ... و حتی نرخ ارز مورد نیاز برای تهیه مواد اولیه وارداتی همه و همه با افزایش نرخ مواجه بوده است. از آخرین باری که تایر افزایش نرخ گرفت یعنی از سال گذشته تا کنون نرخ همه مواد مورد نیاز تایرسازان و حتی نرخ ارز افزایش زیادی داشته است. این موضوع سبب شده تا تولیدکنندگان تایر در داخل کشور ناگزیر به افزایش نرخ محصولاتشان اقدام نمایند.

او در ادامه گفت: قیمت تمام شده محصول به حدی افزایش یافته که برخی از تایرسازان با زیان مواجه شده اند. درست است که با توجه به همتی که تایرسازان در سال های اخیر داشتند و حجم تولیدات خود را در هر سال 20 تا 25 درصد نسبت به سال قبل تر افزایش داده اند، بازار با اشباع تایر مواجه شده اما تولیدکنندگان ناچارند قیمت محصول خود را افزایش دهند. زیرا باید سرمایه گذاران این صنعت نیز از سرمایه گذاری خود راضی باشند و ماندن در این صنعت باید برای آن ها صرفه اقتصادی داشته باشد. اگر افزایش قیمت صورت نگیرد زیان شرکت ها افزایش خواهد یافت و قطعا این موضوع بر سهام شرکت ها در بازار سرمایه نیز اثرگذار خواهد بود.

تنها با تاکید بر اجتناب ناپذیر بودن افزایش نرخ تایر در شهریور ماه در پایان در خصوص زمان دقیق اعمال این افزایش نرخ گفت: با توجه به این که همه تولیدکنندگان سهمیه های تایر خود را یکجا و با هم وارد بازار نمی کنند و آن ها را در تاریخ های گوناگون در اختیار نمایندگان خود می گذارند بنابراین زمان اعمال افزایش نرخ 15 درصدی آن ها یک روز مشخص نیست اما به طور کلی همه تایرسازان داخلی سهمیه های شهریور ماه خود را با 15 درصد افزایش قیمت عرضه خواهند کرد.

گفتنی است آخرین افزایش نرخ تایر مربوط به روزهای پایانی آبان ماه به میزان 50 درصد بود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24