Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

انتخاب وزیر اقتصاد پیشنهادی در دولت رئیسی، جوانگرایی و تحول اقتصادی به همراه دارد. خاندوزی آزمون خود را در طی ۲۰ سال اخیر پس داده است. آنچه از نظرات بر می آید، به دلیل اینکه وزیر اقتصاد گزینه نزدیک به مجلسی ها است، و از آنجایی که در بین سه پست بانک مرکزی، برنامه و بودجه و اقتصاد و دارایی عملا وزارت اقتصاد پاسخگوی تیم اقتصادی دولت است، بهترین گزینه برای وزارت اقتصاد از دل مجلس بیرون می آید.

طغیانی: خاندوزی از بهترین و موفق ترین وزرای کابینه خواهد بود

بورس24 : انتخاب وزیر اقتصاد پیشنهادی در دولت رئیسی، جوانگرایی و تحول اقتصادی به همراه دارد. خاندوزی آزمون خود را در طی ۲۰ سال اخیر پس داده است. آنچه از نظرات بر می آید، به دلیل اینکه وزیر اقتصاد گزینه نزدیک به مجلسی ها است، و از آنجایی که در بین سه پست بانک مرکزی، برنامه و بودجه و اقتصاد و دارایی عملا وزارت اقتصاد پاسخگوی تیم اقتصادی دولت است، بهترین گزینه برای وزارت اقتصاد از دل مجلس بیرون می آید.

مهدی طغیانی سیاستمدار اصولگرای ایرانی، نماینده مردم اصفهان و ورزنه در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص انتخاب وزیر پیشنهادی وزارت اقتصاد دولت جدید به خبرنگار بورس24 گفت: رییسی در بحث وزارت اقتصاد یک دوراهی داشت که یک طرف اش حفظ وضع موجود بود یعنی گزینه هایی که مطرح می‌شدند اغلب حافظ شرایط موجود یا اندکی بهبود دهنده بودند. راه دیگر هم آوردن یک شخصیتی که به دنبال تحول در فضای اقتصاد کشور باشد.

وی گفت: سیاست گذاری های مالیاتی عملا با نقش آفرینی وزارت اقتصاد انجام می‌شود و پاسخگوی مجلس ، وزارت اقتصاد است. یعنی از سه پست بانک مرکزی، برنامه و بودجه و اقتصاد و دارایی عملا وزارت اقتصاد پاسخگوی تیم اقتصادی دولت است.

وی گفت: وزارت اقتصاد نیاز به شخصی دارد که هم از نظر اقتصادی فکر منطقی و پخته ای داشته باشد و هم نگاهش نگاه تحول گرایانه ای باشد، به ویژه در شرایط کنونی که ما با مسئله مهمی همچون نقدینگی افسارگسیخته و کسری بودجه شدید مواجه‌ایم.

وی افزود: تامین این کسری بودجه و تامین مالی آن نباید تورم زا باشد و نیاز به شخصیت هایی دارد که موشکافانه و دقیق بررسی کنند. به نظر من در این شرایط انتخاب خاندوزی به جهت شناخت طی سالیان متوالی گذشته و همچنین این دو سال اخیر، بهترین انتخاب ممکن بود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: او شناخت خیلی خوبی از اقتصاد کشور دارد و بیش از ۱۵۰ گزارش کارشناسی مرکز پژوهش ها از اقتصاد کشور را نظارت کرده یا انجام داده است و ۱۵ سال از نزدیک در مرکز پژوهش ها و ۱۰ سال در کمیسیون تلفیق بودجه به عنوان نماینده مرکز پژوهش هاحاضر بوده است.

طغیانی افزود: این موارد تجربه کمی در آشنا شدن با مسائل واقعی اقتصاد کشورنیستند و البته عقبه دانشگاهی و ارتباط با بدنه نخبگانی و دانشگاهی و کارشناسی اقتصاد واقعا به نظر من یک فرصت است. در هرحال جوانی و پویایی و تحرک و پویایی خاندوزی قطعا جبران کننده کاستی های احتمالی در بحث فعالیت اجرایی در وزارت خانه خواهد بود.

وی گفت: پیش بینی این است که خاندوزی از بهترین و موفق ترین وزرای کابینه خواهد بود و من امیدوارم که مجلس هم اعتماد کرده و ببینیم چه کمک و تلاشی از او و تیم اقتصادی برای حل مشکلات اقتصادی کشور برمی‌آید.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24