Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

در حال حاضر به وزیر اقتصادی نیاز داریم که بتواند بین دو موضوع مهم داخلی و خارجی تعامل برقرار نماید. در داخل کشور باید با محدودیت ها و فساد مبارزه کرده و نظام شفافی را تدوین نماید و در خصوص مسائل خارجی نیز باید با افکار باز و نگاه فرصت طلبانه بتواند در نظام بین الملل ایده های اقتصادی مناسبی را پیاده کند.

خصوصیاتی که وزیر اقتصاد دولت رئیسی باید داشته باشد

بورس24 : محمدعلی احمد زاد از خبرگان بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار بورس24 درباره ارزیابی خاندوزی، گزینه پیشنهادی وزارت اقتصاد گفت: با وضعیتی کنونی اقتصاد کشور و چشم اندازی که در آینده برای آن متصور هستیم و بر اساس مجموع آمار و اطلاعاتی که از شرایط اقتصادی داریم متاسفانه کشورمان با شرایط تاسف باری دست به گریبان است. به نحوی که دچار کسری بودجه سنگینی هستیم، کشور با مشکلات ارزی و پولی مواجه است، حجم نقدینگی در کشور بالاست و انتظارات تورمی بسیار بالایی وجود دارد. در چنین شرایطی ما نیاز به یک تحول جدی در حوزه اقتصاد داریم و این موضوعی فراتر از توان یک مسئول اقتصادی است که بتواند از عهده آن برآید.

او اضافه کرد: در شرایط کنونی مهمترین قدم این است که درهای اقتصادی کشور به سوی نظام بین الملل باز شود. اگر این اتفاق بیفتد هم ساختار وزارت اقتصاد باید دارای فردی باشد که بتواند از این فرصت به نحو احسن استفاده نماید. گزینه پیشنهادی وزارت اقتصاد با افکار و ایده هایی که تا کنون از خود به نمایش گذاشته و در مجلس هم از رویکردها و سلایق خودش تا حدودی سخن گفته، به نظر می رسد ما نمی توانیم حتی در صورت بهبود وضعیت بین المللی هم فرصت های خوبی ایجاد کنیم.

وی افزود: ما در حال حاضر به وزیر اقتصادی نیاز داریم که بتواند بین دو موضوع مهم داخلی و خارجی تعامل برقرار نماید. در داخل کشور باید با محدودیت ها و فساد مبارزه کرده و نظام شفافی را تدوین نماید و در خصوص مسائل خارجی نیز باید با افکار باز و نگاه فرصت طلبانه بتواند در نظام بین الملل ایده های اقتصادی مناسبی را پیاده کند. نه این که به دنبال استقرار یک نظام ایدئولوژیک و استفاده ابزاری از آن به منظور تسلط بر نظام اقتصادی باشد. به طور کلی فعلا چنین ذهنیتی نسبت به وزیر پیشنهادی وجود ندارد که بتواند تاثیر مثبتی بر شرایط اقتصاد داخلی و خارجی کشور داشته باشد. امیدواریم در آینده بتوانیم شاهد چنین رویکردهایی از وزیر اقتصاد آینده باشیم.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24