Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

شعارهای عاشورا به همه تاریخ تعلق دارد سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، شامگاه چهارشنبه هم زمان با نهمین شب ماه محرم، با حضور در جمع عزاداران حسینی در اجتماع عظیم «عشیره عاشورا» گفت...

رئیسی: عاشورا درسی برای مبارزه با ظلم در همه دوران‌ هاست

بورس24رییس جمهور گفت: تابلوی عاشورا درسی برای مبارزه با ظلم و ستم در همه دوران‌ها است.

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، شامگاه چهارشنبه همزمان با نهمین شب ماه محرم، با حضور در جمع عزاداران حسینی در اجتماع عظیم «عشیره عاشورا» گفت: مهمترین درس عاشورا در بیان خود اباعبدالله الحسین (ع) به چشم می‌خورد که فرمودند شایسته است از فکر، سیره و عمل ما درس و الگو بگیرید.

رئیس جمهور، واقعه کربلا را برای همه ارادتمندان و سوگواران امام حسین درس‌آموز توصیف کرد و افزود: امروز به برکت خون شهدا و دلباختگان عاشورا فرصتی گرانبها در جمهوری اسلامی در اختیار ما قرار گرفته تا با تاسی به نام و مرام اباعبدالله ‌الحسین (ع) شرایط را به سمت و سویی ببریم که قیام عاشورا برای آن رخ داد. باید مشکلات را سامان دهیم و برای عزت و سعادت جامعه بر اساس سیره امام حسین (ع) تلاش کنیم.

رئیس جمهور ادامه داد: تابلوی عاشورا درس و تضمینی برای عدالت، حق‌گرایی، حق‌خواهی و مبارزه با ظلم و ستم در همه عصرها و دوران‌هاست. عاشورا الگویی برای چگونه زیستن است.

رئیسی با بیان اینکه شعارهای عاشورا متعلق به همه تاریخ و نه صرفا یک زمان خاص است، خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) در فرازی از سخنانش می‌گوید هرگز دست امثال من با دست حاکمانی مثل یزید بیعت نخواهد کرد؛ این شعاری به درازای تاریخ و چراغ راه همه عدالت‌خواهان و ظلم‌ستیزان است که تا امروز شهدای بسیاری نظیر سردار عزیز ما، شهید سلیمانی پیرو و رهرو آن بوده‌اند.

رئیس جمهور با بیان اینکه تحول در جامعه بشری به نام امام حسین (ع) گره خورده و خون مطهر شهدای کربلا روز به روز بیشتر در جهان تحول ایجاد می کند، گفت: توجه دادن همه ائمه به عاشورا و پیام آن از همین رو است. عاشورا در زمان جاری بوده و یکی از جلوه‌های بارز آن انقلاب اسلامی در ایران و نهضتهای اسلامی در منطقه است.

رئیسی با اشاره به اینکه لحظه به لحظه وقایع منتهی به عاشورا خیلی دقیق و بر اساس یک برنامه پیش رفت، اضافه کرد: عاشورا از منظر دشمنان دین قرار بود روز مرگ و پایان عاشوراییان باشد، اما به خواست خداوند این مقطع مهم تاریخ تبدیل به روز تولد و آغاز یک حرکت عظیم شد.

منبع: ایسنا

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24