Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

با تعریف طرح‌های جدید و پیشران در صنعت پتروشیمی، آن‌گونه که مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کرده، درآمد این صنعت تا سال ۱۴۰۶ به بیش از ۵۰ میلیارد دلار در سال می‌رسد که در مقایسه با درآمد ۱۵ میلیارد دلاری در سال ۹۹، رشد ۲۳۰ درصدی را تجربه خواهد کرد.

افزایش ۲۳۰ درصدی درآمد پتروشیمی ایران تا سال ۱۴۰۶

بورس24 : با تعریف طرح‌های جدید و پیشران در صنعت پتروشیمی، آن‌گونه که مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کرده، درآمد این صنعت تا سال ۱۴۰۶ به بیش از ۵۰ میلیارد دلار در سال می‌رسد که در مقایسه با درآمد ۱۵ میلیارد دلاری در سال ۹۹، رشد ۲۳۰ درصدی را تجربه خواهد کرد.

صنعت پتروشیمی در سال‌های اخیر رشد روز افزونی را داشته و این رشد با تعریف طرح‌های جدید همچنان ادامه‌دار خواهد بود.

این صنعت که بالاترین ارزش افزوده را در بین صنایع مرتبط با نفت و گاز دارا است، علاوه بر ارزآوری برای کشور، از خام‌فروشی نیز جلوگیری می‌کند.

در حال حاضر معادل یک میلیون بشکه نفت خام در روز در ۶۷ مجتمع پتروشیمی ایران، خوراک و سوخت به مصرف می‌رسد.

با بهره‌برداری کامل از طرح‌های جهش دوم در سال جاری و جهش سوم پتروشیمی تا سال ۱۴۰۴، میزان خوراک دریافتی به حدود ۲ میلیون بشکه در روز می‌رسد. این میزان دریافت خوراک با اجرای طرح‌های جدید در قالب طرح‌های پیشران تا سال ۱۴۰۶ به ۲.۳ میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت و ظرفیت این صنعت به ۱۶۷ میلیون تن در سال می‌رسد.

این مهم البته با افزایش سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی محقق خواهد شد.

در حال حاضر۵۰ طرح فعال در صنعت پتروشیمی وجود دارد که تا پایان سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسد و ظرفیت تولید را به ۱۳۵ میلیون تن در سال می‌رساند.

سال گذشته ۲۵ میلیون تن به ظرفیت پتروشیمی کشور اضافه شد و سال گذشته ۳۴ میلیون تن محصول تولید شده که ۱۵ میلیارد دلار درآمد به همراه داشته است.

امسال ۴۳ میلیون تن محصول نهایی تولید خواهد شد که ۳۳ میلیون تن آن صادر می‌شود و ۱۰ میلیون تن در داخل کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای نخستین بار درآمد صنعت پتروشیمی به ۲۱.۵ میلیارد دلار می‌رسد.

گام بعدی صنعت پتروشیمی که تا سال ۱۴۰۶ محقق خواهد شد، در ۳ طبقه‌بندی طرح‌های خوراک ترکیبی، طرح‌های جدید تولید پروپیلن و طرح‌های پیشران تعریف شده است که در مجموع ۴۷ پروژه را شامل می‌شود تا در سال ۱۴۰۶ درآمد صنعت پتروشیمی به ۵۰ میلیارد دلار برسد.

با اجرای این طرح‌ها، تا سال ۱۴۰۶ سرمایه‌گذاری تجمعی در این صنعت ۱۲۵ میلیارد دلار برآورد خواهد شد.

دسترسی به خوراک مهمترین مزیت ایران برای توسعه صنایع پتروشیمی است. ظرفیت تولید در این صنعت به ۱۰۰ میلیون تن نزدیک شده است.

منبع: ایرنا

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24