Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

وزارت خارجه انگلیس ضمن هشدار درباره وضعیت امنیتی افغانستان، از اتباع انگلیسی خواست فوراً از این کشور خارج شوند. سفارت آمریکا در کابل نیز از همه شهروندان آمریکایی خواست هر چه زودتر افغانستان را ترک کنند.

آمریکا و انگلیس به اتباع خود: افغانستان را ترک کنید

بورس24 : وزارت خارجه انگلیس ضمن هشدار درباره وضعیت امنیتی افغانستان، از اتباع انگلیسی خواست فوراً از این کشور خارج شوند. سفارت آمریکا در کابل نیز از همه شهروندان آمریکایی خواست هر چه زودتر افغانستان را ترک کنند.

وزارت خارجه انگلیس با صدور یک بیانیه ضمن اعلام هشدار درباره وضعیت امنیتی افغانستان، از اتباع انگلیسی خواست فورا از این کشور خارج شوند.

همزمان با ادامه درگیری‌ها در افغانستان به دنبال اعلام خروج نظامیان اشغالگر آمریکایی و خارجی، وزارت خارجه انگلیس خواستار خروج فوری اتباع این کشور از افغانستان شد.

وزارت خارجه انگلیس در صفحه اینترنتی خود خطاب به اتباع این کشور بیانیه‌ای درباره افغانستان و وضعیت امنیتی جاری در این کشور صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: «توصیه وزارت امور خارجه بریتانیا منع همه سفرها به افغانستان است. به همه اتباع بریتانیایی در افغانستان توصیه می‌شود که هم اکنون از افغانستان خارج شوند».

وزارت خارجه انگلیس خطاب به اتباع این کشور اعلام کرد: «اگر شما هنوز در افغانستان هستید، به دلیل تشدید وخامت اوضاع امنیتی، هم‌اکنون این کشور را ترک کنید».

این وزارتخانه با بیان محدودیت‌های انگلیس برای ارائه کمک به اتباع این کشور در افغانستان تصریح کرد: «سطحی که سفارت بریتانیا در افغانستان امکان ارائه خدمات کنسولی از جمله در وضعیت بحرانی دارد بسیار محدود است. در یک وضعیت اضطراری به توانایی وزارت امور خارجه بریتانیا برای خارج کردن شما از افغانستان تکیه نکنید».

در ادامه بیانیه آمده است: «سفارت بریتانیا قادر به پذیرش ثبت نام اتباع بریتانیایی در افغانستان یا نظارت بر وضعیت امنیت آنها در زمان حضورشان در این کشور نیست. کارکنان سفارت بریتانیا به دلیل وضعیت امنیتی، قادر به خارج شدن از کابل نیستند و این ارائه خدمات کنسولی را به شدت محدود می‌کند. سفر کردن از طریق جاده در مناطق مختلف کشور و به طور ویژه در خارج از پایتخت کابل، کاری بسیار خطرناک است. برای همه سفرهایتان دنبال توصیه‌های امنیتی حرفه‌ای باشید و استفاده از خودروهای زرهی را در نظر بگیرید».

وزارت خارجه انگلیس هشدار داد: «هتل‌ها و مهمانسراهایی که توسط اتباع خارجی و دولت افغانستان مورد استفاده قرار می‌گیرند، مرتباً تهدید می‌شوند. سفارت بریتانیا به بازدیدکنندگان رسمی اجازه نمی‌دهد یک شب در هتل‌ها بمانند و رستوران‌ها و دیگر اماکن را برای کارکنان ممنوع کرده است. اطمینان حاصل کنید که محل اقامت شما امن است و اقدامات امنیتی خود را مرتباً مرور کنید».

به گفته این وزارتخانه، «به احتمال زیاد تروریست‌ها سعی می‌کنند حملاتی را در افغانستان انجام دهند. روش‌های خاص حمله در حال تکامل و افزایش است. شما باید به طور کلی افزایش تهدید علیه منافع غرب در کابل را مورد توجه قرار دهید. دستورالعمل‌های مقامات محلی (دولت افغانستان) را دنبال کنید. در سراسر کشور خطر ربوده شدن زیاد است».

نکته قابل تامل در این بیانیه، عدم اشاره صریح وزارت خارجه انگلیس به نام گروه طالبان است و این وزارتخانه تنها به درگیری‌ها در افغانستان و وخامت اوضاع امنیتی در این کشور اشاره کرده است.

بعد از انتشار بیانیه وزارت خارجه انگلیس، سفارت واشنگتن در کابل، امروز شنبه از همه شهروندان آمریکایی خواست هر چه زودتر افغانستان را ترک کنند.

وزارت خارجه انگلیس در حالی از اتباع خود خواسته فورا افغانستان را ترک کنند که این کشور عضو ناتو، جزو اولین کشورهایی بود که در سال ۲۰۰۱ به همراه آمریکا وارد جنگ اشغالگرانه در افغانستان شد.

«بن والاس» وزیر دفاع انگلیس در گفت‌وگوی اواخر تیرماه خود با روزنامه «دیلی‌تلگراف» این کشور گفته بود، در صورتی که طالبان در افغانستان به قدرت برسد و وارد دولت افغانستان شود، انگلیس با آن همکاری خواهد کرد.

والاس در این مصاحبه با اشاره به گفت‌وگوهای بین‌الافغانی بین دولت افغانستان و طالبان گفت: «دولت روز هرچه باشد، به شرط آن که به هنجارهای بین‌المللی خاص پایبند باشد، دولت انگلیس با آن تعامل خواهد کرد».

انگلیس به دنبال اعلام تصمیم جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از افغانستان بعد از ۲۰ سال «ماموریت نظامی» در این کشور، دو عضو پارلمان انگلیس گفته‌اند لندن به جای پیروی از واشنگتن در خروج از افغانستان، مجدداً نظامیان انگلیسی را به افغانستان بازگرداند.

منبع: فارس

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24