Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

مجمع عمومی عادی سالیانه بانک پاسارگاد امروز با حضور اکثریت سهامداران تشکیل شد.

یک مصوبه و یک خبر از مجمع بانک پاسارگاد

بورس24 : مجمع عمومی عادی سالیانه بانک پاسارگاد امروز با حضور اکثریت سهامداران تشکیل شد. این مجمع 151 ریال سود به ازای هر سهم تقسیم کرد.

قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد در این مجمع گفت: افزایش سرمایه 100 درصدی از محل انباشته در دستور کار قرار دارد اما این افزایش سرمایه به همین جا ختم نمی شود.

خبر تکمیلی...

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه بانک پاسارگاد با حضور اکثریت سهامداران، اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی تشکیل شد.

قرائت گزارش هیئت مدیره به مجمع

در ابتدای این جلسه مدیرعامل بانک گزارشی از هیئت مدیره را قرائت کرد و بیان داشت: در گذشته انجام کلیه خدمات مالی در اختیار و انحصار بانک ها بدود و مشدتریان بده منظور انجام کلیه امور مالی باید به بانکها مراجعه میکردند. ولی در سال های اخیر، پیشرفت فناوری و همه گیر شدن و کاربردهای گسترده تر تلفن های همراه، هزینه ورود سایر بازیگران را به عرصه ارائه خدمات مالی کاهش داده است. از این رو استارتاپ های حوزه فین تک و شرکت های ارائه دهنده خدمات مخابرات، به عنوان رقبای جدی بانک ها پا به صنعت بانکی و ارائه خدمات مالی گذاشته و سهم بازار قابل توجهی برای خود برداشته‌اند.

وی ادامه داد: شرکت های زیرمجموعه بانک پاسارگاد در سالی که گذشت توانستند سودآوری خوب و رو به رشدی را تجربه نمایند، این رویه سودآوری در بانک نیز وجود داشته و شاهد رشد 299 درصدی را شاهد بوده ایم.

وی افزود: با توجه به بررسی وضعیت اقتصادی کشور و فرصتها و تهدیدهای موجود، روندهای تأثیرگذار بر صنعت بانکداری شناسایی شده، به صورت مداوم پایش و به صورت گزارش های مدیریتی در اختیار مدیران ارشد بانک قرار می گیرد. در صورت مشاهده تهدیدها و فرصت هایی که نیازمند واکنش از طرف بانک باشند، تصمیمات مربوطه به سرعت اتخاذ شده و به واحدهای مرتبط جهت اجرا ابلاغ می گردند. حتی در شرایط خاص ممکن است برنامه راهبردی بانک مورد تجدید نظر قرار گیرد.

توسعه بانکداری الکترونیک

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در بانک پاسارگاد، با عنایت به نقش انکارناپذیر تداوم ارائه محصولها و خدمتهای بانکی از طریق شبکه فیزیکی فروش همچون شعبه ها، باجه ها، دفاتر نمایندگی، واحدهای پاسدارگاد 24 و ... در بهبود مستمر فرآیند بازاریابی و فروش، برنامه ریزی ها برای توسعه و بهینه سازی شبکه فیزیکی فروش، معطوف به نتایج ارزیابی ظرفیت بازار و پیش بینی سهم بازار احتمالی بانک با فعالیت در مناطق جدید می باشد، ولی با توجه به گسترش سریع بانکداری دیجیتال و الکترونیک، رویکرد اصلی بانک پاسارگاد به توسعه دیجیتال تغییر پیدا نموده است؛ به نحوی که این بانک همواره در ارائه انواع محصول ها و خدمت های بانکی به صورت دیجیتالی و غیر حضوری از طریق ابزارها و برنامک های نوین بانکی پیشگام بوده استو و در حال حاضر، بخش عمده تراکنش های این بانک به صورت غیر حضوری انجام می شود.

رشد سپرده های بانک

مدیرعامل بانک پاسارگاد عنوان کرد: جمع سپرده ها در تاریخ 30/12/1399 مبلغ حدود 181 میلیارد تومان بوده که به میزان 51.86 درصد نسبت به پایان سال 1398 رشد داشته است. علاوه بر آن سپرده های بانک پاسارگاد نیز 4.68 درصد از کل سپرده های شبکه بانکی را تشکیل داده است.

وی ادامه داد: تسهیلات اعطایی بانک در پایان سال 99 به اندازه 186 میلیارد تومان بوده که به میزان 68.98 درصد نسبت به پایان سال 98 رشد داشته است. نسبت تسهیلات بانک پاسارگاد نسبت به کل تسهیلات شبکه بانکی 6.68 درصد است. همچنین نسبت ذخیره به تسهیلات غیر جاری این بانک نزدیک به 6 درصد است که این نسبت نسبت خوبی محسوب می شود.

نسبت خوب ذخیره به مطالبات مشکوک الوصول

قاسمی رئیس هیئت مدیره بانک تاکید کرد: نسبت بالای ذخیره به تسهیلات غیر جاری بانک حدود 90 درصد است که در سطح بین المللی این نسبت بی نظیر است.

مدیرعامل بانک در ادامه تصریح کرد: سرمایه گذاری های بانک در پایان سال مبلغ 31220 میلیارد ریال بوده که نسبت به پایان سال 1398 معادل 25.88 درصد افزایش داشته است. لازم به ذکر است که جمع دارایی های بانک به 248 میلیارد تومان رسیده است که رشد 59 درصدی را دارد.

بازرس قانونی گزارش خود را ارائه کرد

در ادامه بازرس قانونی گزارش خود را قرائت کرد و اظهار نظر مشروط نسبت به صورت های مالی ارائه نمود، رئیس مجمع دستور پیگیری را ارائه داد.

پرسش و پاسخ سهامداران/افزایش سرمایه از انباشته، به زودی

در ادامه قاسمی رئیس مجمع در خصوص سود خالص شرکت در پاسخ به سوال سهامداران گفت: سود خالص شرکت 299 درصد رشد نسبت به سال 98 داشته است.

وی در مورد برنامه افزایش سرمایه بانک نیز گفت: افزایش سرمایه 100 درصدی از محل انباشته در دستور کار قرار دارد اما این افزایش سرمایه به همین جا ختم نمی شود و بانک قطعا افزایش سرمایه های دیگری را هم طی سال های آتی دنبال  خواهد کرد.

در پایان نیز به ازای هر سهم 151 ریال سود بین سهامداران تقسیم شد و این موضوع به تصویب مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت رسید.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24