Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

​با توجه به اینکه هنوز لیست این محصولات از سوی وزارت صمت اعلام نشده، نمی‌توان با قطعیت گفت که چه موادی در رده خام و نیمه خام تفکیک شده اند و آئین نامه اجرایی این طرح هنوز اعلام نشده است.

داستان مالیات جدید درآمد صادراتی پتروشیمی ها چیست؟

بورس24 : پتروشیمی امیر کبیر طی اطلاعیه شفاف سازی در سامانه کدال اعلام کرد که افزایش هزینه مالیات در ۳ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است و بر اساس تبصره ۶ بند ث قانون بودجه ۱۴۰۰ درآمد حاصل از صادرات مواد خام و نیمه خام محصولات پتروشیمی مشمول مالیات است. اما، با توجه به اینکه هنوز لیست این محصولات از سوی وزارت صمت اعلام نشده، نمی‌توان با قطعیت گفت که چه موادی در رده خام و نیمه خام تفکیک شده اند و آئین نامه اجرایی این طرح هنوز اعلام نشده است.

فریبرز کریمایی، قائم مقام انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پتروشیمی در خصوص موضوع اخیر مالیات از مواد خام و نیمه خام پتروشیمی ها به خبرنگار بورس24 گفت: مالیات از مواد خام و نیم خام هنوز جمع بندی نشده و آئین نامه اجرایی آن نیامده است.

وی گفت: بنابراین باید دولت طبق آیین نامه فهرست مواد خام و نیمه خام را اعلام کرده و این فهرست را تعریف کند. در همین راستا جلساتی برگزار شده و طرحی را هم به مجلس برده ایم تا از طریق مجلس این موضوع را لغو کنیم.

هنوز آئین نامه اجرائی به دست ما نرسیده...

کریمایی گفت: نکته دیگر اینکه وقتی طرح مالیات مواد خام و نیمه خام اجرایی شود دیگر منطقه ویژه و غیره ندارد که در بودجه ۱۴۰۰ هم آمده است.

کریمایی گفت: تا اینجایی که من می دانم، هنوز آئین نامه اجرایی مصوبه اخیر نیامده است. هم وزیر اقتصاد و هم آقای جهانگیری دستور داده اند که این آئین نامه اجرایی به گونه ای نوشته شود که بار جدیدی به شرکت ها وارد نشود. دولت و بخشی از نمایندگان مجلس هم مخالف هستند. به هر حال این طرح تصویب شد و برای اصلاح این طرح که فقط مواد خام مشمول آن شوند، ۵۰ امضا هم جمع آوری شده و طرح دو فوریت آن در مجلس هم اعلام وصول شده که امیدواریم در مجلس رای به مخالفت با این طرح مالیاتی داده شود.

هنوز لیستی اعلام نشده، ما ذخیره گرفته ایم

رحیمی، معاون مالی و اقتصادی پتروشیمی امیر کبیر نیز در خصوص شفاف سازی اخیر این شرکت در خصوص موضوع مالیات مواد خام و نیمه خام گفت: در قانون بودجه به صراحت گفته شده است که خرداد ماه وزرات صمت باید لیست این شرکت ها و محصولات خام و نیمه خام مشمول مالیات را اعلام‌ نماید.

وی گفت: طبق آخرین استعلام از دارایی، هنوز وزرات صمت لیست را نداده است، که شاید یکی از دلایل آن ورود مجلس به این موضوع است.

وی افزود: حال ما برای این موضوع در حسابهای شرکت بالغ بر هزار میلیارد ذخیره گرفته ایم که البته با توجه به اینکه همه محصولات شرکت صادراتی نیست، تقریبا ۴۰ درصد از ذخیره حساب ها آزاد می شود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24