Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

بورس ٢۴ : خط تولید کارخانه نورد و لوله اهواز مانند سایر کارخانه های فولادی، آلومینیومی و سیمانی به دلیل مشکلات ناشی از مصرف برق در کشور با مشکل مواجه شده بود و خط تولید این کارخانه حدود دو هفته متوقف شده بود. اما با پیگیری هایی که توسط مدیران شرکت انجام شد قطعی برق کارخانجات شرکت نورد و لوله اهواز که موجب تعطیلی خود و بیش از ۵٠ کارخانه مصرف کننده محصولات آن، شده بود، مرتفع شد و هم اکنون این کارخانه به مدار تولید بازگشته است. مشکل قطعی برق کارخانه حل شد جواد خدابخشی مدیر عامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت نورد و لوله اهواز در گفت و گو با خبرنگار بورس ٢۴ با اعلام خبر برطرف شدن مشکل قطعی برق این کارخانه گفت: شرکت نورد و لوله اهواز تا قبل از ٢ هفته قبل با تمام ظرفیت تولیدی که داشت فعالیت می کرد اما طی دو هفته اخیر که برق کارخانه ها قطع شد تولیدات فاهواز کاملا متوقف شد. اما با هماهنگی هایی که صورت گرفت ما توانستیم مجوز استفاده ۵٠ درصدی از دیماند مصرفی برق کارخانه را بگیریم و این اقدامات سبب شد تا شرکت نورد لوله اهواز مجددا به مدار تولید بازگردد.

«فاهواز» بار دیگر در مدار تولید قرار گرفت ؛ ابراز خوشبینی مدیر عامل برای بهبود وضعیت سهم

بورس24 : خط تولید کارخانه نورد و لوله اهواز مانند سایر کارخانه های فولادی، آلومینیومی و سیمانی به دلیل مشکلات ناشی از مصرف برق در کشور با مشکل مواجه شده بود و خط تولید این کارخانه حدود دو هفته متوقف شده بود. اما با پیگیری هایی که توسط مدیران شرکت انجام شد قطعی برق کارخانجات شرکت نورد و لوله اهواز که موجب تعطیلی خود و بیش از 50 کارخانه مصرف کننده محصولات آن، شده بود، مرتفع شد و هم اکنون این کارخانه به مدار تولید بازگشته است.

مشکل قطعی برق کارخانه حل شد

جواد خدابخشی مدیر عامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت نورد و لوله اهواز در گفت و گو با خبرنگار بورس24 با اعلام خبر برطرف شدن مشکل قطعی برق این کارخانه گفت: شرکت نورد و لوله اهواز تا قبل از 2 هفته قبل با تمام ظرفیت تولیدی که داشت فعالیت می کرد اما طی دو هفته اخیر که برق کارخانه ها قطع شد تولیدات فاهواز کاملا متوقف شد. اما با هماهنگی هایی که صورت گرفت ما توانستیم مجوز استفاده 50 درصدی از دیماند مصرفی برق کارخانه را بگیریم و این اقدامات سبب شد تا شرکت نورد لوله اهواز مجددا به مدار تولید بازگردد.

وی افزود: کارخانه ای مانند فولاد خوزستان که کل برق مصرفی اش 500 مگاوات است 50 درصد دیماند مصرفی این کارخانه معادل 250 مگاوات است در حالی که کل برق مصرفی فاهواز 10 مگاوات است و 50 درصد دیماند مصرفی این کارخانه تنها 5 مگاوات است. از این رو ما تلاش هایی کردیم تا به فاهواز مجوز استفاده درصد بیشتری دیماند مصرفی تعلق گیرد.

چشم انداز مثبت فاهواز در بازار سرمایه

او در ادامه با خوشبینی نسبت به آینده سهام فاهواز ابراز داشت: برنامه ریزی ما برای بلند مدت است. اگر مشکل جدیدی در زمینه مصرف برق پیش نیاید و شرایط بر همین منوال باشد روند فعلی تولید فاهواز ادامه دار خواهد بود.

در ادامه از خدابخشی در خصوص آخرین وضعیت سهام فاهواز در بازار سرمایه و چشم انداز پیش روی این سهم پرسیدیم. او بیان داشت: با توجه به محدودیت های موجود که در زمینه برگزاری مجامع داشتیم این امر با تاخیر مواجه شد و برگزاری مجمع انتخاب هیات مدیره با زمان تصویب قانون سه سال عدم ارائه اطلاعات تلاقی پیدا کرد و این موضوع سبب شد تا نماد فاهواز به تابلوی قرمز تنزل یابد.

وی اضافه کرد: پیش بینی می کنیم که در نیمه اول مرداد ماه صورت های مالی شرکت را منتشر کنیم که همین موضوع موجب ارتقا نماد به تابلوی نارنجی خواهد شد. انتقال نماد فاهواز به تابلوی بالاتر اتفاق خوبی است برای روند آتی سهم. از طرف دیگر با توجه به رویدادهای مثبت بااهمیتی که در شرکت رخ داده و برخی از بدهی های شرکت به برخی از بانک ها تعیین تکلیف شده و بدهی های مالیاتی به روز شده اند و همچنین سایر اقدامات مثبت انجام شده، خوشبین هستیم که این خبرهای مثبت به درخشان شدن آینده سهم منجر شود.

توضیحاتی درمورد سابقه شرکت و آخرین وضعیت عملیاتی گزارش شده

شرکت نورد و لوله اهواز تولیدکننده کلاف ورق گرم است. بر مبنای آخرین گزارش هیات مدیره منتشر شده که مربوط به سال مالی 96 است، ظرفیت اسمی این کارخانه 600 هزار تن و ظرفیت عملی آن 520 هزار تن است.

از مهمترین نقاط قوت این شرکت در بخش فرآیند تولید است که شامل برخورداری از بازار انحصاری، به روز کردن تکنولوژی تولید و توانمندی تا میزان ظرفیت اسمی است. اما از مهمترین چالش های شرکت می توان به عدم تامین به موقع و کافی مواد اولیه، محدودیت در تولید کلاف های عریض، عدم وجود سرمایه در گردش به میزان لازم، مستهلک بودن ماشین آلات و تاسیسات و عدم تولید و تحویل اسلب داخلی بر اساس نیاز خط نورد اشاره کرد.

یکی از مهم ترین چالش های این شرکت وضعیت بانک ها، سودها و جرایمشان و همچنین قرارداد آرکاست بود بر اساس تازه ترین اظهارات مدیر عامل که در مصاحبه بالا نیز قید شده، وضعیت بدهی به برخی از بانک ها تعیین تکلیف شده و بدهی های مالیاتی نیز به روز شده اند. تسهیلات دریافتی از بانک های سپه، ملت، ملی و صنعت و معدن در سال های قبل از 85 که عمدتا به صورت ارزی بوده مشکلات عدیده ای را برای شرکت فراهم آورده که با تلاش ها و پیگیری های انجام شده موارد مربوط به بانک های صنعت و معدن و ملی رفع مغایرت شده و سایر بانک ها نیز در حال پیگیری توسط کارگروه تعیین شده از سوی هیات مدیره است.

به گفته مدیر عامل به زودی اطلاعات دقیق تری از آخرین وضعیت عملکردی و وضعیت مالی شرکت منتشر خواهد شد که می تواند به شفاف شدن چشم انداز سهامداران این شرکت کمک نماید.

یکی دیگر از اقدامات مثبت مدیران این شرکت در راستای شفاف سازی عملیات و فعالیت های اجرایی این شرکت  بود که پس از انجام اورهال و انجام کالیبراسیون در خطوط تولیدی این شرکت موفق به اخذ پروانه استاندارد اجباری شد.

بر مبنای آخرین اطلاعات منتشر شده حجم تولیدات فاهواز در سال 99 به 520 هزار تن رسیده که به صورت قراردادهای دستمزدی با مشتریان انجام گرفته است. بر اساس اظهارات مدیر عامل شرکت طی روزهای آینده صورت های مالی سال های اخیر فاهواز منتشر خواهد شد و پیش بینی می شود روند تولید با شرایط مناسبی ادامه یافته باشد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24