Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

در شرایطی که متولی اصلی تنظیم بازار سیمان کشور، دلیل اصلی گرانی اخیر این محصول را قطعی برق واحدهای تولیدی اعلام می کند، وزیر راه دیروز در اظهار نظری عجیب عرضه سیمان در بورس را عامل گرانی معرفی کرده است.

متولی اصلی بازار سیمان: برق عامل اصلی گرانی سیمان است

بورس24 : در شرایطی که متولی اصلی تنظیم بازار سیمان کشور، دلیل اصلی گرانی اخیر این محصول را قطعی برق واحدهای تولیدی اعلام می کند، وزیر راه دیروز در اظهار نظری عجیب عرضه سیمان در بورس را عامل گرانی معرفی کرده است.

اسدالله کشاورز متولی اصلی و مسئول مستقیم تنظیم بازار سیمان امروز با حضور در برنامه تلویزیونی چاپ اول شبکه خبر با بیان اینکه قطعی برق کارخانجات و کاهش تولید ناشی از آن عامل گرانی این محصول در بازار است گفت: تولید سیمان با بهبود وضعیت تامین برق در هفته‌های آینده افزایش و قیمت ‌ها سیر نزولی خواهد یافت.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت در پاسخ به پرسش مجری مبنی بر دلایل افزایش قیمت سیمان از کیسه‌ای 30 هزار به بیش از 100 هزار تومان، قطعی برق کارخانجات و واحدهای سیمانی و در نتیجه کاهش تولید را دلیل این مساله عنوان کرد.

وی اظهار داشت: امسال با توجه به تداوم خشکسالی‌های چندساله و بروز کم‌آبی، تامین برق از نیروگاه‌های برق‌آبی با کاهش مواجه شد و علاوه بر آن، گرم‌تر شدن هوا منجر به ثبت مصارف بالاتر برق در کشور شد.

کشاورز ادامه داد: همین مساله سبب شد تا صنایع فولادی و سیمانی با کمبود و قطعی برق در واحدهای تولیدی خود مواجه شوند که در نهایت کمبود سیمان در بازار را رقم زد.

معاون امور معدن و صنایع معدنی وزارت صمت خاطرنشان کرد:‌ در جلسه روز گذشته با مسئولان وزارت نیرو و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس، بار دیگر اعتراض خود به قطعی برق کارخانجات سیمان و فولاد را اعلام کردیم، اما باید بپذیریم با شرایط خاصی مواجه هستیم و تامین برق به دشواری انجام می شود.

وی در پاسخ به سوال دیگر مجری برنامه درخصوص صادرات سیمان و تاثیر آن بر افزایش قیمت‌ها، خاطرنشان‌کرد: عمده صادرات در این صنعت کلینکر است که آن هم در حجم های پایین انجام می شود و نمی تواند بر رشد قیمت ها تاثیرگذار باشد.

کشاورز ابراز امیدواری کرد که با پیش بینی خنک‌تر شدن هوا از روز چهارشنبه هفته جاری و کاهش مصرف برق، همچنین قول مسئولان وزارت نیرو در تامین برق برای صنعت سیمان، شاهد افزایش تولید واحدها و کاهش قیمت ها باشیم.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24