Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بورس ٢۴ : مدیرعامل شرکت نفت سپاهان با ارسال نامه ای خطاب به تحریریه بورس ٢۴ اعلام کرده اخیرا گزارش خلاف واقع در خصوص رشد هزینه های این شرکت بر اساس صورت های مالی حسابرسی شده سال ١٣٩٩ در وب سایت و کانال تلگرامی آن مجموعه انتشار یافته که توضیحاتی به شرح ذیل ارائه می گردد: اولا رشد هزینه های عمومی و اداری در شرکت اصلی و گروه به ترتیب ۶٠% و ٣٠% می باشد که در گزارش مزبور با تیتر ۵٨٠ درصدی هزینه ها درج شده است.

توضیحات نفت سپاهان درباره واقعیت های کدال

بورس24 : مدیرعامل شرکت نفت سپاهان با ارسال نامه ای خطاب به تحریریه بورس24 اعلام کرده اخیرا گزارش خلاف واقع در خصوص رشد هزینه های این شرکت بر اساس صورت های مالی حسابرسی شده سال 1399 در وب سایت و کانال تلگرامی آن مجموعه انتشار یافته که توضیحاتی به شرح ذیل ارائه می گردد:

اولا رشد هزینه های عمومی و اداری در شرکت اصلی و گروه به ترتیب 60% و 30% می باشد که در گزارش مزبور با تیتر 580 درصدی هزینه ها درج گردیده است.

ثانیا رشد اشاره شده در تیتر مطلب صرفا مربوط به هزینه تبلیغات بوده است که توضیحات لازم به شماره یادداشت توضیحی 2-7 در صورت های مالی تشریح شده است. با خارج کردن افزایش هزینه مذکور رشد هزینه های شرکت نسبت به سال گذشته 33 درصد می باشد.

ثالثا در تیتر خبر مربوطه از عبارت «وقتی سپاهان مادر خرج است» استفاده گردیده که مضمون آن مشخص نیست.

با توجه به توضیحات فوق، روند رشد هزینه های عمومی اداری این شرکت متناسب با حجم فعالیت و توضیحات ارائه شده در صورت مالی حسابرسی شده می باشد که لازم است ضمن اصلاح فوری مطلب منتشر شده درگاه مجازی خود توضیحات لازم در خصوص انتشار مطلب خلاف واقع ارائه نمایید.

توضیحات بورس24 :

در خصوص شرکت نفت سپاهان مبنای بررسی گزارشات شرکت صورت های مالی حسابرسی شده با انتشار تصاویر مربوطه و مستندات درج شده در سامانه کدال است.

در خصوص هزینه ها رشد 60 درصدی هزینه های اداری عمومی را شاهد هستیم.در ریز این هزینه ها شاهد رشد 580 درصدی هزینه های تبلیغات و بازاریابی هستیم که البته جزئیات این هزینه های تبلیغات و بازاریابی مشخص نیست.

در خصوص رشد این هزینه ها بر مبنای رشد شرکت لازم به ذکر است شرکت در سال مالی 98 فروش مقداری 768 هزار تنی و برای سال مالی 99 فروش مقداری702 هزار تنی را شاهد بوده ؛ بنابراین شرکت گسترشی نداشته جز افزایش شدید نرخ های فروش به دلیل رشد قیمت نفت ، جهش قیمت دلار و رشد شدید این هزینه ها ؛ زمانی که شرکت عمده رشد سودش از بابت رشد نرخ ها بوده ؛ آیا چنین افزایش هزینه ای توجیهی دارد و آیا شرکت رشدی داشته است؟

گفتنی است ، تمامی مستندات ارائه شده در سایت کدال و صورت های مالی 12 ماهه حسابرسی شده به تاریخ نهم تیرماه شرکت جزء به جزء موجود است و سهامداران و تحلیلگران می توانند به بررسی صحت و سقم آن بپردازند.

با این حال بورس24 به عنوان یک رسانه بی طرف این فرصت را در اختیار مدیرعامل محترم نفت سپاهان قرار می دهد که با مصاحبه به تشریح عملکرد «شسپا» بپردازد و در این خصوص اقدام به شفاف سازی بیشتر نماید.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24