Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

در فصلی که گذشت شرکت‌های بزرگ کشور بیش از ۲ میلیون و ۷۸ هزار و ۳۶ تن فولاد صادر کردند که ناظر بر رشد ۱۲۸ درصدی عملکرد آنها در مقایسه با پارسال است.

رشد ۱۲۸ درصدی صادرات فولاد در بهار ۱۴۰۰

بورس24 : در فصلی که گذشت شرکت‌های بزرگ کشور بیش از ۲ میلیون و ۷۸ هزار و ۳۶ تن فولاد صادر کردند که ناظر بر رشد ۱۲۸ درصدی عملکرد آنها در هم‌سنجی با پارسال است.

عملکرد شرکت‌های ذوب‌آهن و فولاد مبارکه‌ اصفهان، فولاد خوزستان، فولاد اکسین، فولاد هرمزگان، فولاد آلیاژی ایران، فولاد آذربایجان، فولاد خراسان، فولاد کاوه جنوب، صبا فولاد، فولاد بناب، جهان فولاد سیرجان، سنگ آهن چادرملو و فولاد کویر حاکی است در خردادماه امسال این شرکت‌ها ۹۱۶ هزار و ۲۳۶ تن فولاد صادر کردند که حاکی از رشد ۱۰۴ درصدی در مقایسه با خرداد ماه ۹۹ است.

در این میان، فولاد خوزستان با صادرات ۵۲۳ هزار و ۳۲۱ تن بلوم، بیلت و اسلب در سه ماهه نخست امسال بهترین عملکرد را در بین شرکت‌ها داشت و رشد ۹۲ درصدی به ثبت کرد.

پس از آن ذوب آهن اصفهان با صادرات ۳۱۵ هزار و ۸۴۴ تنی و رشد ۷۵ درصدی و فولاد مبارکه با صادرات ۲۶۷ هزار و ۸۶۱ تنی و رشد ۳۲۵ درصدی در مکان‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

بهترین عملکرد خرداد ماه نیز به ترتیب به فولاد خوزستان با ۱۸۲ هزار و ۱۳۴ تن، فولاد مبارکه با ۱۶۱ هزار و ۸۲۹ تن و فولاد کاوه جنوب با ۱۲۳ هزار و ۶۰۰ تن رسید.

بلوم، بیلت، اسلب، ورق عریض، مقاطع آلیاژی- مهندسی، میلگرد، آهن اسفنجی و بریکت گرم، عمده محصولات فولادی صادراتی را تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایرنا، مجموع صادرات فولاد ایران (فولاد میانی و محصولات فولادی) در سال گذشته ۹ میلیون تن بوده که نسبت سال ۹۸، کاهش ۱۳.۱ درصدی نشان می‌دهد.

این کاهش صادرات از نظر وزنی یک میلیون و ۳۶۲ هزار تن بوده است. پارسال صادرات فولاد میانی کشور ۶ میلیون و ۱۶۲ هزار تن بوده که کاهش ۱۱ درصدی را نسبت به سال ۹۸ نشان می‌دهد.

از صادرات فولاد میانی در سال گذشته، سهم صادرات بیلت و بلوم چهار میلیون و ۵۶۴ هزار تن و سهم صادرات اسلب یک میلیون و ۵۹۸ هزار تن بوده است. صادرات اسلب در سال ۹۹، کاهش ۲۳ درصدی را تجربه کرده و صادرات بیلت و بلوم، ۶ درصد کاهش یافته است.

کارشناسان معتقدند، برنامه‌های توسعه‌ای کشورهای پیشرو فولادی به‌ویژه هندوستان، رفع محدودیت‌های کرونایی و بازگشت دیگر شرکت‌ها به مدار تولید، خطری برای بازارهای صادراتی فولاد ایران است و باید از حالا برای صادرات ۱۵میلیون تنی در افق ۱۴۰۴ برنامه داشته باشیم.

منبع: ایرنا

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24